Barcelona!!!

Jag vet att jag har varit jättedålig på att uppdatera bloggen under min tid i Madrid, men nu har jag tänkt ta upp bloggandet igen. Jag har haft en helt UNDERBAR tid i Madrid och längtar tillbaka som satan. Den 27e juni lämnade jag familjen i Avenida de America och satte mig på bussen till Barcelona. Just nu sitter jag på mitt pyttelilla rum i Castelldefels, en by dryga halvtimmen utanför Barcelona, och har precis pratat med en vän, Jorge, från Madrid, vilket gjorde mig ledsen. Ursh vad jag lämgtar tillbaka till Madrid ibland. Saknar så många vänner därifrån! Eftersom jag inte har bloggat så mycket från Madrid så ska jag slänga ihop ett inlägg som bara handlar om min tid i Madrid, och det känns som att det inlägget kan bli farligt långt. Imorgon hoppas jag kunna påbörja det åtminstonde.

Back to Barcelona. Nu jobbar jag och bor i en spansk/tysk-familj som består av en tysk pappa, en mamma från Granada och deras två söner, David, en grabb på 12 år och Alex, en liten plutt på 2. Jag gillar familjen och det är roligt att umgås med dem. Båda föräldrarna får mig att skratta varje gång vi käkar middag på kvällarna och barnen gör alltid något knäppt som får mig på bra humör under dagarna. Vi bor i ett hus som ligger ca 5 minuters gångväg från stranden i Castelldefels och dit går jag minst 3 gånger under veckodagarna med barnen för att bada och sola. När jag inte tar med dem till playan så går vi till någon park eller till mormorns pool och leker. En vanlig arbetsdag för mig ser ut på följande: 

* Barnen vaknar vid 10 tiden
* Jag ger lill plutten välling och käkar frukost själv
* Stranden/parken/poolen fram till 13-14 tiden
* Lagar lunch medans barnen leker och den stora gör läxor
* Äter framför tv:n med ACn i bott och David sätter alltid på nån bra film
* Lägger Alex som ska sova siesta från ca 15 till 18
* Resten av dagen ägnas åt tv-tittande, solning på verandan, uno-spelande, facebook och SIESTA!

När pappan kommer hem runt 18-19 tiden så sticker jag omedelbart till playan för att hinna ligga och slappa där med musik i öronen i några timmar tiss dess att solen går ner bakom bergen (vilket den gör exakt kl 20.28) Det har jag koll på nu. Tiden går allt för fort och under veckan tar jag det mest lugnt för att ha energi på HELGEN!

Min första helg här spenderade jag tillsammans med unerbaraste Petra som flög från Madrid för att hälsa å mig! Vi träffades på fredagkväll och hittade ingenstans att sova mellan fredag till lördag så den natten spenderades ute i Barcelona och på lördagen var vi sjukt trötta, men attans vad kul vi hade det! Lördagen ägnades åt sightseeing och på natten stack vi till Opium, ett av Barcelonas största discotek där BLACK EYED PEAS hade sin efterfest! Shit vad jag blev förvånad när jag fick se dem med dj:n. Hade ingen aning om att de skulle vara där! Skoj!

Förr helgen mötte jag upp med en vän, Jordi och vi stack till Sitges och spenderade hela lördagen där eftersom Gay Pride i Barcelona firades där. Shit vilken fest! På kvällen mötte jag en svenk tjej som heter Sofia och vi åkte med hennes kompis Marc till Eibisi, ett disco ca 20 minuter utanför Barcelona. Häftigt!

Så, det får bli min korta sammanfattning av min tid i Barcelona. Jag har egentligen hur mycket som helst att skriva men fingrarna börjar domna bort. Lite foton får sammanfatta bättre och imorgon ska jag försöka slänga in ett nytt inlägg om min kommande FIN DE SEMANA <3


Här spenderas min sommar 2010, Castelldefels


Black Eyes Peas på Opium, tyvärr fick jag ingen egen bild... men Petra fick!


Jag och Petra såg soluppgången på lördagmorgonen


Jag i en park nånstans i Barcelona nära stationen


Gay Pride i Sitges


Ja just det, höll ju nästan på att glömma. SPANIEN VANN VM!!!!!!!!!! :D
Bild tagen på Las Ramblas där ALLA firade vinsten

iBuenas Noches!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0