Mycket känslor

Jag har det ofantligt bra just nu. Allt funkar perfekt. Både jobebt och fritiden. Ni förstår inte hur jobbigt det kommer bli för mig att lämna det här stället om bara några veckor.

Att lämna värmen och stranden kommer bli svårt, men att lämna familjen och vännerna kommer bli ännu värre. Tur att facebook finns, men det blir ändå inte samma sak... Och jag har aldrig förr haft så fullt upp som nu, och jag älskar det!

Om jag klamrar mig fast vid palmen så hårt jag bara kan så kanske jag inte behöver lämna paradiset...

Best summer ever

Please freeeze the time...

Ledig dag - Shopping!

När jag vaknade i morse såg jag att jag hade fått ett sms av Rosana där hon talade om att de inte kommer hem från Portugal förrän ikväll. Därför somnade jag om och vakande utvilad vid 10 tiden!

Jag käkade frukost, klädde på mig och tog bussen in till centrum. Från centum tog jag sedan en annan buss till ett shoppingcenter som heter "el Paseo" som ligger lite utanför staden. Mitt mål med resan var att få tag på en svart klänning att ha til helgen, men jag hittade inget fint så därför kom jag bara hem med ett linne, solcreme och en present till Grace som åker tillbaka till Madrid på onsdag. =(

Nu har jag precis käkat lite mat och ska bara ta det lugnt resten av dagen. En liten siesta kanske? Men siesta tiden är egentligen slut nu... Men jag är inte spansk så därför behöver jag inte följa deras tider fullt ut! Moahaha!

Linne från Zara

Efter shoppingturen visste jag inte riktigt vad jag skulle göra...

Förra veckan

Jag vet att jag har varit ganska dålig på att uppdatera den senaste tiden, men det beror på att det har varit fullt upp. Nu har jag tid över och kommer därför ladda upp lite bilder som får sammanfatta förra veckans händelser.

Jag och Jaime har byggt korthus

Jag har fått en fin present av Katerina, som tyvärr vissnade i solen

Milo (son till Rosanas engelska vänner) var på besök i början av veckan. På bilden: Milo, Michele och ja på Tk3

Vi har besökt poolen som vanligt

Milo följde också med och Jaime badade med alla spelkorten i fickan

Jag har sett solnedgången från stranden

Vi har fiskat...

... och fiskat lite till, men aldrig fått napp

Och så har jag varit mycket på stranden, men jag har slutat tagit kort på den!

Svininfluensan måntro..?

Jag har tappat rösten... Får inte fram ett ljud, men ibland kommer det något läte ur halsen som påminner mig om en arg Kalle Anka. Typiskt att det alltid ska vara något fel på mig.

Symptom:
- ingen röst
- tjock i halsen
- konstant rethosta
- svettningar (som också kan bero på värmen här!)

Någon som kan säga om jag har fått svininfluensan eller bara en väldigt väldigt konstig förkylning?

Är det såhär jag kommer vakna upp imorgon..?

Party Bilder

Nu har jag äntligen lite tid över och laddar därför upp lite bilder från de senaste helgerna.

Fredag 7:e

Katerina och jag i nattbussen påväg till centrum. Vi brukar tillbringa mycket tid i bussen eftersom det oftast är trafikstockning när vi närmar oss centrum på natten.

Anki och Kiko, så söta så!

Jag och Ankiiii

One part of the au pair gang

Lördag 8:e

Grace och Melanie på en irländsk pub inne i centrum

Jag och Melanie inne på baren Kaporte

Flickorna

Diskoteket "Mucho Teatro" i centrum

Lördag 15:e

Julian, hans vänner och Grace inne på diskoteket Pantalan i Puerto Sherry

Carlos och jag på Pantalan. Mina ögon var hemskt röda...

Fredag 21:e

3 au pairer: Julian, Melanie och jag på en bar i centrum

Se vad jag hittade på en av barerna den kvällen!

Julian och Melanie var glaaada!

Dancing Queen

Julian och hans vänner. Han i mitten är bartender på tk3 upptäckte jag igår. Haha!

Natten avslutades med frukost på 24 hours. Frukost innan sömn, ingenting jag rekomenderar...

Lördag 22:e

Anki och Caroline. Ankis sista spanska utekväll eftersom hon åker tillbaka till Tyskland på måndag em.

a
Grace och jag på Tk3

Melanie och Anki i Fuentebravia i väntan på nattbussen som alltid är sen

Jag, Caroline, Melanie och Anki med lustiga hattar

Jag och Grace tog en taxi till Puerto Sherry senare under natten eftersom det var hennes sista helg i el Puerto också. De andra stannade kvar i centrum, men jag följde med henne till Pantalan diskot där vi mötte Carlos och hans vän som också körde hem oss på morgonen.

Ett lååångt inlägg... Skönt att vara klar!

God Natt gott folk!

Välkommen till himlen

Nu är jag ensam hemma hela helgen. Familjen akte till Portugal tidigare under dagen och kommer vara där tills pa söndag kväll eller mandag morgon. Jag har huset för mig själv och det känns väldigt konstigt men ocksa väääldigt bra!

Tidigare idag kom Katerina hit och använde internet eftersom hennes familj inte har dator. Konstig familj. Hon var här i nagra timmar och vi hade väldigt roligt. Hon är mycket trevlig och extremt rolig!

Ikväll ska jag hoppa pa nattbussen in till centrum och förhoppningsvis möta Melanie eller Anjanie där. Vad gör jag om jag inte möter dem..? Hmm...

Hoppas pa en rolig kväll iallafall

Imorgon kanske jag aker till Sevilla, men det beror pa vädret. Om det är lika varmt som idag sa stannar jag hellre här pa stranden. Och imorgonkväll är det sista utekvällen för Anki här. Hon aker tillbaka till Tyskland pa mandag och därför tänker vi ga ut och ha roligt alla tillsammans imorgon natt! Jag längtar!

Ledig = stranden!

Idag sov Jaime över hos sina kusiner och han skulle komma hem hit vid 4 tiden. Nu är klockan snart 6 och han är fortfarande inte här. Så jag har varit ledig hela dagen. Imorse strök jag lite kläder och tog in tvätten för att gör någonting vettigt och vid 12 tiden gick jag med Milo till stranden vid las Redes. Vi solade, badade och besökte strandbaren för att ta en läsk.

Idag var det lättare att överleva eftersom det inte var llevante (den varma vinden från öst) utan istället en vind från väst som de kallar poniente.

Nu sitter jag och kollar på en film med den engelska killen com besöker familjen tills på onsdag och jag väntar fortfarande på att Jaime ska komma hem.

Ikväll kan två skaer hända: 1. Vi åker till en bbq i Rota med familjen. 2. Vi går till Tk3 med Caterina & co.

Hur som helst så kommer nog kvällen bli trevlig!

Måndag - lek och utgång

Igår gick jag, Jaime och den engelska killen Milo till stranden på förmiddagen och lekte där i några timmar. Sedan blev det lunch, fiskning, besök hos farbror doktorn som gav mig ögondroppar med antibiotika och sist men inte minst ett besök på Tk3 (den lilla mysiga baren på stranden).

Jag tog med Milo till Tk3 och mötte Caterina och Michel där. Senare kom också Alvaro, Antonio och deras vänner.

En mycket trevlig kväll. Tack för sällskapet!

What a saturdaynight! O ahaha!

Gårkvällen startade vid elva tiden på Tk3, baren på stranden. Vi var där i några timmar och sedan tog vi en taxi till Puerto Sherry. Det var svårt att veta vart man skulle ta vägen i Puerto Sherry eftersom det var första gången både jag och Grace var där, men vi följde strömmen av folk och hamnade på en bar precis bredvid diskoteket.

Vi spenderade ytterligare några timmar där tillsammans med bartenderna och jag träffade Antonio och hans vänner som jag träffade för första gången med Caterina på Tk3 förra helgen.

Senare på natten gick vi till diskoteket och där dansade vi och skrattade resten av natten! Trevligt med mycket yngre människor.

Bartendrarna slöt upp på diskoteket efter jobbet

Haha! Mycket lustig bild. XD

Tack för en mycket trevlig kväll Grace!

Party party

Utgång ikväll! Jippie. Nu blev jag helt plötsligt fri idag. Jag lunchade med Grace inne i el Puertos centrum och vi gick i lite affärer under dagen.

Nu ikväll åker Caterina till en reggeafestival i en annan stad, men jag följer inte med eftersom jag inte har den blekaste om hur jag ska komma hem och dessutom måste jag vara vaken imorgon vid 12 eftersom en familj från Madrd vill prata med mig då.

Ikväll går jag istället till Tk3 (en bar på stranden) och möter Grace där 10:45. Sedan ska vi försöka ta oss till Puerto Sherry för att gå ut där för första gången, men om det inte är roligt så åker vi in till centrum istället.

Ha en trevlig kväll!

Barnvakt igen

Nu sitter jag barnvakt ikväll igen. Gjorde det igårkväll också och kommer troligtvis göra det imorgonkväll... Tråkigt, men Rosana har sagt att jag får hela nästa helg fri om jag ställer upp nu eftersom hon vill hinna umgås så mycket som möjligt med sina engelska vänner när de är här på besök.

Det tråkiga är bara att jag missar en utekväll inatt, då alla de andra har skickat sms och berättat att de ska ha "sååå kul" ikväll. Mitt svar blev: Inte jag, jag jobbar...

Dessutom missar jag en reaggeafestival i San Fernando imorgon om nu inte Rosana ändrar sig och säger att jag är ledig, för isådana fall sticker jag dit snabbt som blixten. Caterina ska dit och vi har till och med fixat skjuts dit och hem. Detta gjorde vi innan jag fick veta att jag inte kan följa med. Typiskt! Det skulle ha varit (kanske blir) väldigt kul iallafall!

Windsurf utflykt

Imorse fick jag veta att Jaime skulle följa med den engelska familjen, som är här på semester och besöker Rosana, till ett vattenland. De frågade om jag också ville följa med, men jag var inte så pigg på det och tyckte att de kunde lägga pengarna på annat istället för min inträdesbiljett.

Jose Luis berättade att han skulle iväg och windsurfa med några vänner och jag bestämde mig för att följa med honom istället eftersom jag då får se lite nya sträder och nya områden längs den spanska sydkusten. Målet med resan var Bolonia, ett ställe öster ut dit många kommer för att windsurfa. Det tog ca en timme att åka dit och när vi väl kom fram så var det på tok för mycket vind för att pappan skulle kunna surfa.

Bolonia

Från Bolonia kunde man se över till Marocco idag eftersom det var klart väder.

Många kom för att windsurfa i Bolonia

Själva stranden var ganska tog eftersom det blåste mycket vilket gjorde det svårt att sola och bada. Sanden yrde omkring så därför lade jag min handduk på en gräsplätt i närheten av en liten restaurang/uteservering istället.

Efter drygt en timme ville Jose Luis åka till ett annat ställe, Conil, 15 minuter väster ut från Bolonia. Det skulle tydlogen vara bättre vind där, så vi packade ihop alla saker och begav oss mot Conil.

Conil var inte lika blåsigt, men det var inte heller något toppenställe att sola och bada på. Men windsurfingen var väldigt bra där.

Stranden i Conil var både långa och bred

Staden i Conil, kortet tagit från stranden

Windsurfingen varv som sagt mycket bra och populär i Conil

Vid 6-7 tiden var vi hemma igen och huset var fullt av engelsmän och spanjorer när vi öppnade dörren. Trevligt! Vi spelade kort, jag, värdfamiljen, två av Jaimes kusiner samt den engelska familjen bestående av Heti, Barney och deras två söner. Kortspelat var "cheat" och det gick förståss ut på att ljuga bäst. Jag vann!

Jag är allergisk mot Spanien!

Mina ögon svider, kliar, rinner och är rödsprängda!

Såhär har det varit sedan i söndags och nu står jag inte ut längre. Rosana gav mig någon slags ögonvätska imorse och jag använder den redan flitigt!

Det ser ut som om jag inte har sovit på en vecka!

Hoppas det är bättre imorgon...

Arbete?

Min dag har tillbringats på stranden. Från 11 till 15. Solen stekte, vattnet var skönt och frukten smakade gott. Jag lekte lite med Jaime och hans lilla kusin Lupita i början men lite senare kom det en hel skara barn och Jaime ville leka med dem istället. Så jag lade mig och solade och höll ett halvöppet öga på pojken. Så har min dag sett ut och detta får jag betalt för. Trodde aldrig man kunde få betalt för att sola och bada. Men det kan man visst!

Nu är det siesta och jag är fri fram till 6. Funderar på att gå ytterligare en sväng till stranden för att träffa tjejerna och prata om helgens händelser, men det tar 20 minuter att gå dit och 20 minuter tillbaka, så jag hinner bara träffa dem i en timme om jag ger mig av nu direkt. Men jag tror att det är värt det!

Ikväll ska jag jobba (bada i poolen med Jaime) från 6 till 8 och sen är jag ledig resten av kvällen. Funderar på att ringa Grace och föreslå att vi kan gå till en av barerna på stranden för att prata lite.

Tjolahopp!

Lunchen blev min frukost

Nu börjar jag äntligen vakna upp. Gårnatten blev till morgon innan jag kom hem och solen sken för fullt när jag gick och lade mig. Har aldrig varit ute så sent förr och jag tvivlar på att jag kommer göra om det. Men det var kul. Mycket hände, både bra och dåliga saker som jag inte kommer ta upp här. Men i stort sett var natten trevlig!

Jag vaknade av väckarklockan vid tre tiden och var väldigt trött. Men Rosanas vänner från England kom hit i morse så jag ville hinna säga hej till dem innan de lämnade huset. När jag kom ner i vardagsrummet så satt familjen, engelsmännen och ytterligare en familj och käkade lunch. Oerhört pinsamt att komma ner helt yrvaken vid tre tiden och bli bemött av en stor skara nya ansikten. Hoppas aldrig det händer igen.

Rosana var lite arg för att jag kom hem så sent, men hennes man bara skrattade och sa att jag skulle köpa med mig nybakat bröd till frukosten nästa gång jag kommer hem så sent. HAHA!

Bilder från helgen kommer upp när jag har ork, vilket jag inte har just nu,

Hattrick

Utgång ikväll igen. Vid midnatt går bussen. Ikväll blir det jag, Grace och Melanie som beger oss ut på äventyr, de andra tjejerna sitter nämligen barnvakt inatt.

Vi kommer åka in till centrum inatt igen och hoppas det blir en rolig natt. Dock så får jag inte spendera lika mycket pengar ikväll eftersom på tok för mycket rök igårnatt. Typiskt...

Vid 4 tiden mötte jag Grace på stranden och vi tog tåget in till Cádiz för att shoppa. Dock var inte affärerna öppna när vi kom dit så vi gick och tog en drink istället. (Grace tog en, men jag tog kaffe istället för att piggna till)

Jag är sjukt trött egentligen men jag vet att jag får vila imorgon så därför är det bara att piggna till och göra sig iordning.

Duscha först och främst!

Imorgon ska jag försöka ladda upp bilder från allt partajande om jag har tid och ork.

Party party =D

Frukost 15.30

Natten blev riktigt sen. Var hemma strax efter sex någon gång, men fy så kul det var! De sista timmarna var dock bara jobbiga... Skriver mer om kvällen samt lägger upp bilder som ser någorlunda okej ut någon annan gång.

Klockan är snart fyra och jag har precis duschat och käkat frukost. Dygnet blir konstigt här kan jag lova...

Nu ska jag gå längs strandpromenaden till Vista Hermosa och försöka lista ut vart Grace familj har hyrt ett sommarhus. När jag hittar henne så hoppas vi på tåget till Cádiz och strosar runt på gatorna där.

Ikväll blir det partajande (igen). Just nu är jag inte alls vidare sugen på det, men förhoppningsvis ändras inställningen snart!

Tjolahopp!

Världens bästa mamma

Jag har nog världens bästa mamma!

Hon är alltid världens bästa, men idag är hon extra bra! Hon har nämligen skickat hit ett paket med en massa svenska saker i. Godis, mat, en bok och en massa pokémon kort till Jaime. Jaime blev överlycklig när brevbäraren kom imorse och lämnade ett stort paket. Han visste nämligne att korten var påväg och han har sprungit och kollat posten varje dag i snart en veckas tid.

Äntligen kom det!

Tusen tack mamma! Du är bäst!

Älskar dig!

Torsdagspartajande - tummen upp

Gårkvällen var underbaaar!

Vid halvtio tiden gick jag till det vanliga busstoppet och Caterina och Mealanie var redan i bussen. Det tog ca en timme för bussen att komma in till centrum eftersom det var trafikstockning då det var tjurfäktning lite senare på kvällen.

Vi drack lite vin och gick till en marknad där vi kollade runt på väskor, smycken och mycket andra småsaker. Caterina funderade på att göra rastaflätor, men vi lyckades övertala henne till att vänta. Det måste ju vara hemskt svårt att hålla håret rent från sand och annat med flätorna eftersom  du inte kan borsta håret.

Senare på kvällen gick vi till en bar och där mötte vi upp lite annat folk som flickorna kände sen tidigare. Trevligt.

Lite kort tog jag också,ni får själva bedömma om de blev bra eller inte.

Melanie

Jag och Pedro, en vän till Melanie och Caterina

Pedro och hans vän som jag inte minns namnet på

Senare på natten gick vi och dansade lite och besökte hann med ytterligare ett barbesök. Caterina åkte hem, men jag och Melanie stannade lite längre. När vi bestämde oss för att ta en taxi hem så tog det över en timme innan vi slutligen satt i taxin. Det fanns nämligen mycket folk att prata med på vägen mellan baren och taxistationen.

En väldigt rolig, men påtok för sen kväll. Hur sen säger jag inte...

Morgonen var dock inte lika rolig eftersom Rosana ville att jag skulle ha varit hemma vid 1-2 tiden, vilket jag inte var...

Nu ska jag bege mig till stranden för att sova. Flickorna kommer vid tre tiden och de ville också sova sa de. Vet ännu inte om jag är ledig ikväll, men om jag är det så blir det mer party!

Ta hand om er där hemma. Jag saknar er!

Klubbfest

Jag är ledig ikväll! Jihooo!

Nu sitter jag på rummet med ett vinglas som sällskap och väntar på att klcokan ska bli kvart över 9. Då riktar jag fötterna mot busstoppet och hoppas på att bussen inte är allt för sen ikväll. (Caterina berättade att gårdagens buss hade varit 1 timme och 5 minuter försenad. Hoppas inte samma sak händer ikväll.)

Jag kommer ta bussen till centum tillsammans med 5 andra au pairer och där ska vi försöka hitta till en klubb som en italienare har hyrt ikväll. Jag har inte den blekaste om vart stället ligger, men jag tror att Melanie har någorlunda koll. Det hoppas jag iallafall...

Så nu ska jag bara kladda på lite maskara och sen bär det av!

I am so happy!

Sova på stranden

Nu är jag trött idag igen. Har så fruktansvärt ont i nacken så det går bara inte att sova om nätterna. Ska gå en sväng till stranden i Vista Hermosa och sova tror jag. Går om någon timme och väntar där tills tjejerna kommer vid tre tiden. Vill ju inte vara i solen alltför många timmar. Hudcanser och sådant är jag rädd för...

Ikväll är jag och de andra au pairerna bjudna till en italienare på fest. Han har tydligen hyrt en klubb med dj och allt inne i centrum. Kan bli kul! Men samtidigt han Rosana förvarnat mig och att de kanske ska gå på tjurfäktning ikväll och att jag då behövs hemma med pojken. Det beror på om hon hinner få tag på biljetter eller ej. Vad tror ni jag håller tummarna för..?

HAHA!

Onsdag, dagen då inget gick som planerat

Dagen startade med att Jaimes skjuts till segellektionerna var nästan två timmar försen. Kvinnan som skulle hämta upp honom kom klockan 12:30 istället för 11:45. När han väl hade åkt så började jag utplåningen av mina huvuddjur igen. Jag får inte använda mer lusschampoo eftersom håret då kommer börja "brinna" och det vill jag ju inte. Istället sköljde jag håret med an blandning av vatten och vinäger. Det luktade inget vidare så jag stannade hemma hela förmiddagen. Jag vill ju inte sirekt gå ut bland folk och lukta surt.

Förmiddagen var alltså inte så händelserik utan jag gick mest omkring här hemma och pysslade. Skar upp melon, tvättade, läste osv...

Vid 5 tiden sköljde jag ur håret och gick en snabbsväng till stranden för att vila. Jag var nämligen astrött hela dagen eftersom jag inte kan sova om nätterna. När Rosana och Marta hjälpte mig att kamma ur djuren ur håret så satt jag nämligen väljdigt obekvämt och nu har jag väldigt ont i nacken. På nätterna värker det som värst så därför ligger jag vaken mesta delen av natten och är också trött när jag ska stiga upp på mornarna.

När jag var på stranden så ringde jag och försökte få tag på Rosana eftersom jag ska börja jobba klockan 6. Men klockan blev nästan 7 innan hon ringde upp mig och sa att de var påväg hemåt. Jag och Jaime skulle gå en sväng till hans kusiner på kvällen, men istället kom grannarna och bjöd in oss till deras pool, så planerna ändrades igen. Fram till 9 var jag där med pojken, Rafa, hans syster, föräldrar och kompisar. Trevligt, men jag hade planerat att gå ut med Caterina till en Jazzkonsert vid 9:30 så jag kollade nog på klockan lite väl mycket ibland.

När vi väl kom hem igen  så skulle jag springa in i duschen och fixa iordning mig, men när jag sprang uppför trappan så fick jag se att Rosana och hennes man såg lite väl uppklädda ut för att stanna hemma med Jaime. Mamman berättade att de hade blivit bjudna till en vännina på middag och att hon helt hade glömt bort mina planer för kvällen. Och vad ska jag göra när de står där uppklädda och allt? Bara att ringa och ställa in mina planer, men som kompensation fick jag hela helgen ledigt. Både fredag, lördag och söndag kväll. Skönt, men synd att det inte blev någon konsert igårkväll.

Kvällen spenderades istället med Jaime, kycklinggryta, ris och filmen Happy Feet på spanska. Hlet okej, men jag var sur hela kväller eftersom jag visste att jag kunde ha haft så mycket roligare. Hoppas de kommer ihåg att jag offrade MIN kväll för dem...

Barbesök och strandpromenad i natten

I tisdagskväll mötte jag upp Caterina på bussen till Vista Hermosa Centre Comercial vid tio-tiden. Bussen var som vanligt sen och när jag stod och väntade så tog jag ett kort på platsen där jag tillbringar mycket tid med att vänta, vänta och vänta på att den alltid försenade bussen ska komma.

I Vista Hermosa fanns redan Melanie, en av de tyska au pairerna, och vi gick till en bar och pratade. Någon timme senare gick jag och Caterina vidare hem till ytterligare en tysk au pair som bor i Vista Hermosa. Hon var ensam hemma med barnen hon passar. Ungarna sov och eftersom föräldrarna hade åkt på en minisemester under fyra dagar så han hon fullt ansvar över dem. Hon berättade att hon börjar känna sig som deras mamman nu när det bara är hon och barnen ensamma i flera dagar.

Vi började också planera en weekendtripp till Portugal nästa helg, men när jag frågade Rosana om jag kunde få hela helgen ledig så sa hon att det inte passade den helgen eftersom hennes vänner från England kommer hit då och hon vill kunna gå ut med dem. Typiskt. Jag ska försöka övertala tjejerna att ta Portugalresan helgen därpå, men eftersom tjejen som har planerat det hela snart åker hem till Tyskland igen så tror jag inte att hon vill flytta fram datumet. =(

Hursomhelst, vi gick hemåt runt ett tiden och tog då strandpromenaden istället för att gå längs gatorna inne i staden. Det var mysigt, men lite läskigt eftersom allt var så mörkt, tyst och tomt. Under dagarna är det helt tvärtom. Mycket folk, varmt och hög ljudvolym. Det gillas mer!

På här bra bra blev bilden som jag tog på Rota, standen lite längre bort på stranden

Jag hatar mina nya husdjur!

De små äckliga sakerna i mitt hår förstör det mesta för mig! Idag hade jag planerat att möta Grace på stranden efter lunchen eftersom hennes familj skulle åka till el Puerto på ett kalas. Men så förstörde mina husdjur det eftersom jag fick hjälp att ta bort dem samma tid som jag skulle möta Grace. Typiskt. Samtidigt kom Rafa och frågade om jag ville med till stranden, men mina husdjur tvingade mig att säga nej till det också eftersom utrotningen av dem är prioritet 1.

Istället tog jag en timmes promenad på stranden när luskammnibngen var avklarad och nu åker jag strax in till centrum  med Caterina och Melanie (två au pairer) för att ta en liten utekväll igen. Ska bli trevligt!

Imorgon fortsätter utrotandet av mina ovälkomna gäster!

Luskammning

Fy --- vad äckligt! Jag vill inte svära här, men det är svårt att undvika för tillfället. I morse klagade nämligen både jag och Jaime på att det kliade fruktansvärt mycket i håret. Rosana sa att det berodde på att vi har badat så mycket i klorerat vatten, men när hon kollade närmare på Jaime så upptäckte hon någonting annat.

Fy --- vad vidrigt!

Små svarta prickar i hela hårbotten. Det kryllade av dem och när hon kollade på mig också så sa hon att jag hade minst lika många! Så från 11 tiden imorse har jag suttit och kammat håret med en pytteliten kam. Problemet är bara att folk här har mycket tjockare hårstrån än mig, så kammen fångar inte upp de små djuren. (Vad hemskt det känns att veta att jag har husdjur i huvudet!) Istället måste jag sitta och fånga de små vidgriga prickarna med naglarna. Jag har nu suttit i snart två timmar och kammat, men jag kan inte få bort de som är i nacken eftersom jag inte ser någonting där. Fy!

När Rosana kommer hem får hon hjälpa mig att plocka djur.

Ursh, jag nästan gråter när jag tänker på det. Nu är lössen döda eftersom jag har använt ett speciellt schampoo, men för 3 timmar sedan levde de och hade ett helt litet samhälle i mitt hår!

Nu är det bara att fortsätta kamma tills alla lik är bort... Kan ta timmar det...

Buuuhhh!!!

Strandlekar, sol bad och födelsedag!

Imorse upptäckte jag att det inte bara låg en unge och snosade i Jaimes sovrum, utan två. Jaimes kusin Lupita hade velat sova över här igårkväll så därför gjorde hon också det.

Jag fick förbereda frukost till barnen, men det roliga var att flickan bara åt en enda sorts frukost, om man nu kan kalla det frukost, varje morgon. Hon ville först ha ett glas vatten, sedan ett glas mjölk med Cola Cao, som påminner om O'Boj. Och till det kakor! Udda frukost för mig, men hon ville inte ha något annat. En söt start på dagen!

Pojken gjorde sina läxor, som tog sjukt lång tid, medans flickan ritade och lekte med mig.

Vid 12 tiden kom flickans pappa och hämtade upp oss alla tre och vi åkte till stranden där en massa andra kusiner och släktingar väntade. Jaime var inte på lekhumör som vanligt, men jag lyckades iallafall få honom att spela lite strandtennis och bada lite.

Vi försökte också borra ner fötterna i sanden så djupt som möjligt

Väl hemma igen fixade jag mat åt pojken, hängde upp alla blöta badkläder och väntade på att förldrarna skulle komma hem så vi kunde äta tillsammans.

Nu har jag äntligen fått en timmas fritid och jag ska starta skift nummer två nu. Hmm.. Undra vad det skiftet kommer innehålla?

Dessutom är det Jose Luis födelsedag idag så kanske blir det ett litet kalas av något slag? Man kan ju alltid hoppas!

Skavsår

Förra veckan "råkade" jag köpa med mig ett par nya flip flop (chanclas på spanska). De hade en lite högre och tjockare sula än vanliga flip flop och jag blir väldigt lång i dem. HAHA!

Problemet är bara det att de är nya och det innebär skavsår för mina stackars fotlingar!

Blommor och paljetter ska det va!

Barnvakt och strandmys

Idag fick jag agera barnvakt från halv tio, då pojken vaknade, fram till ett tiden då mamman vaknade. Eftersom de var ute väldigt länge natten innan så ville de sova på morgonen och jag och Jaime fick underhålla oss själva. Tv:n hjälpte till och vi gick till en kiosk i närheten av huset och köpte en morgontidning till mormodern och en serietidning till Jaime.

När mamman vaknade så stack jag genast till tågstationen, mötte upp Grace som jag hade ringt till tidigare och frågat om hon ville med till stranden. Vi tog en drink i Jerez innan vi tog tåget till el Puerto och därefter en buss till stranden i Vista Hermosa.

Väl framme på stranden tog vi en strandpromenad, solade, badade och hamade slutligen på en av strandbarerna. Vi hade väldigt mycket att prata om eftersom vi inte har setts på två veckor och det händer mycket här på två veckor. Det är också väldigt befriande att ha någon som är i samma situation att prata med eftersom vi har mer eller mindre samma problem. Det är inte lika lätt att prata med människor som inte är aupairer eftersom de inte förstår vad det innebär. Befriande diskusioner har vi haft idag och allt känns lite lättare efter de diskusionerna. Tack Grace!

Vid niotiden vinkade jag hejdå till Grace som tog bussen in till centrum igen för att senare hoppa på tåget till Jerez.

Jag valde att ta strandpromenaden hem istället för bussen och på hemvägen fotade jag lite.

På hemvägen fick jag se solnedgången för första gången på stranden också. Vackert!

Lugna lördagen

Lördagen stratade med en rejäl huvudvärk som förväntat och vid ett tiden åkte jag med Jose Luis till Jerez eftersom jag skulle passa Jaime på kvällen. Föräldrarna var nämligen inbjudna till ett bröllop i Jerez och jag och Jaime stannade hos hans mormor hela dagen och kvällen. Huvuddelen av dagen tillbringades i mormoderns soffa framför tv:n och när föräldrarna lämnade lägenheten klockan åtta lästa jag och pojken några tidningar tillsammans tittade på barnprogram och åt pizza till kvällsmat.

Hela lördagen var väldigt ohändelserik men det var ganska skönt efter fredagsnatten.

What a fridaynight! Woho!

Det var längesedan jag hade så kul som i fredagsnatt! Jag har länge undrat varför alla säger att nattlivet i Spanien är så underbart, men efter i fredags förstår jag varför och instämmer fullständigt!!!

Strax efter midnatt tog jag nattbussen från busstoppet här hemma och på bussen fanns redan två av de andra au pairerna som jag träffade på stranden i Vista Hermosa. Caterina och en tysk tjej som jag pinsamt nog inte minns namnet på. De var glada och hade lustigt nog en vinflaska med sig. Kan den ha något med gladheten att göra tro..? Först kände jag inte igen dem eftersom jag bara har sett dem på stranden utan makeup och med uppsatt hår. På bussen såg de inte alls likadana ut och de tyckte det samma om mig. De berättade att de hade sagt till varandra "den där tjejen är inte härifrån" när de såg mig stå och vänta på bussen. Och det hade de ju helt rätt i också. XD

På vägen mot el Puerto City Centre klev det på med au pairer. Tre stycken mer exakt. En från Miami, en från tyskland och ytterligare en som jag varken mins namn eller landsnamn på. HAHA! Men hon var nästan blond så vi hade någonting gemensamt!

När vi kom fram till centrum så gick vi först till en bar där en av au pairerna kände bartendern så vi fick grfatis drinkar där! Gratis är gott! Baren där var dock inte så rolig eftersom det var mycket äldre människor där och inte så många tonåringar. Så efter gratisspriten gick vi snabbt vidare till ett diskotek. Jag och Caterina stannade inte så länge där eftersom hon ville ut och röka och snäll som jag är så gjorde jag henne sällskap. (Jag rökte däremot inte, bara så du vet mamma!)

Au pair från tyskland, Kiko, Caterina

Vi träffade några trevliga killar, Kiko och Javier, som  de andra tjejerna redan hade träffat och vi gick med dem till ytterligare en bar där vi stannade resten av natten. Vi pratade, skrattade och dansade och hade ASKUL!

Jag, aupairen jag inte minns så mycket om, aupair från tyskland och aupair från Miami

Caterina, aupair tyskland ggr 2, Kiko

Slutligen satte vi oss vid femtiden i Kikos bil och han körde hem oss alla till våra olika bostäder. Väldigt snällt gjort tycker jag!

Nu längtar jag bara till lördagnatt så jag kan gå ut hela natten igen! Eller så kanske jag lyckas klämma in en utgång i veckan. Onsdag? Hmm...