Oviedo

Phu. Äntligen lite tid över till ett bildinlägg. Ungarna sover, men jag känner på mig att Carlitos kommer vakna snart och vill att jag ska sova bredvid honom. Haha. Han är lite rolig, för han har märkt att jag försvinner ur sängen efter det att han har somnat. Så idag bestämde han sig för att hålla fast mig i sängen. Han lade benen över min mage och vägrade ta bort dem. Varje gång som jag försökte gå upp, då jag trodde att han sov, så väckte jag ju honom och tvingades ligga kvar lite till. Haha. Söt liten sak!

Hursomhelst. Oviedo.

Oviedo är en ganska liten stad som är omringad av en massa berg. När vi åkte hit var vi tvungna att åka uppför och nerför en massa berg samt igenom några tunnlar.


Bergstopparna är ännu täckta av snö.


En av fontänerna i Oviedos centrum

Barnens faster Coba berättade för mig att för en hel massa statyer upprättades i staden för några år sedan. Jag tycker inte att de var sådär jätte vackra... men... jaa... intresanta kanske...

 
En naken kvinna...

 
...ytterligare en med en bebis...


...7 nakna män och kvinnor...


...och jaa... vad säger man...?

Men det finns också fina saker att se på i Oviedo.





Gatorna är rätt mysiga att strosa runt på på kvällen




Kyrkorna är fint upplysta...


Och katedralen hemskt vacker!


Just nu är det ju som sagt Carnaval vilket bland annat innebär att gatorna är utsmyckade med krumilurer som denna.

Nu blir det sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0