Maskerad och utflukter

Nu har jag hunnit se lite av Oviedo. Har gett mig ut på en egen liten upptäcktsfärd samt gått till en park tillsammans med barnen och deras faster Coba. Igår följde jag också med barnen och deras två mostrar Adriana och hmmm.. ja vad hette hon nu igen..? Jaja, vi åkte hursomhelst till en maskerad för barn här i staden. Festen hölls i en byggnad uppe i bergen så jag passade också på att ta kort på själva staden då utsikten från beget var väldigt vacker! Jag har nu upptäckt att Oviedo ligger mitt emellan en hel jäkla massa bergstoppar. Förhoppningsvi kanske jag hinner med ett "Oviedo-inlägg" med bilder från staden ikväll när barnen sover.


Pelayo, jag, Eduardo och Carlitos i parken San Francisco


San Francisco


Tillsammans med Woody Allen =)


Eduardo var livrädd för den här och när vi frågade honom varför så var det tydligen för att den var väldigt ful. Haha! Stackar'n.


Här är barnen på maskeraden "Carnaval" som är en fest i hela Spanien. Eduardo som Buss Lightyear, Carlos som Superman och Pelayo som Spindelmannen! Socker söta!


Här är utsikten från huset där maskeraden hölls. Bilden är ganska suddig eftersom det var dimmigt, men Oviedo är ett ganska mysigt litet ställe egentligen

Nu ska jag ut o kolla in shoppingmöjligheterna häromkring samt ta reda på om det finns något intressant i Oviedo.
Hejhopp!


Kommentarer
Postat av: EvaAnna Schützer

Å va kul att du visar bilder,vilka goa barn, ja förstår dom måste älska dej.

2010-02-18 @ 01:17:38
Postat av: Svar Mimmi

Ja visst e de supersöta små varelser! :)

2010-02-19 @ 18:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0