"Hem"längtan

Nu vill jag tillbaka till Madrid! Är trött på Oviedo. Det regnar... är kallt... och tråkigt. Vill till Madrid nu! Om 2,5 dagar är jag äntligen där förhoppningsvis. Om jag inte dör av tristess eller kyla innan dess...

I Madrid väntar vännerna och i förrgår kom äntligen en kompis från Australien tillbaka till stan. Hon har varit i Australien under jul och började jobba som au pair i Madrid nu i veckan. Hoppas kunna träffa henne på måndag, ha ett utbyte på tisdag o träffa en kompis från Alcalá på onsdag! :) Behöver träffa folk nu känner jag!

Helgen är redan fullsmäckad med aktiviteter. På fredag sa jag hämta upp husnycklarna hos en kompis till en kompis som bor i centrum. En vän från Granada kommer nämligen till Madrid på lördag. Vi ska ut på lördagkvällen och sover över hos hans kompis natten till söndagen. På söndag blir det antingen fika med en svensk tjej eller en liten utflykt med australienskan! Åh vad jag lääängtar! =)

Håller tummarna att jag överlever tills dess!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0