Carnaval i Oviedo

Igårkväll firades Carnaval i Oviedo. Firandet pågår i hela Spanien men på olika helger, helgen innan var det i Madrid och dessförinnan i Cádiz tror jag.

Vid 5 tiden startade det och ett tåg med utklädda människor kom gående i ett tåg längs gatorna i Oviedo. Vissa spelade musik och dansade medans andra visade upp små skådespel. Mycket underhållande!


Musik


Barn i ballongdräkter


En tjej utklädd till en tavla som jag inte mins namnet på, men den hänger på Pradomuséet.


Matprodukter. HAAHA!


Flintstones


En elefant med små upptäcktsresande i


Hawaiidans


Ett av de roligaste skådespelen var detta med Asturix och Oviedix! Haha

(Här skulle det ha kommit en bild på folk utklädda till vitabönor, trafikproblem, tjurfäktning samt mer dansare, men blogg.se vill inte ladda upp mer bilder ikväll verkar det som...)

Carnavalen var nog det bästa med hela Oviedo. Nu har jag hemlängtan och imorgon åker vi till Madrid vid 10-tiden, sa mamman, vilket innebär att vi kommer komma iväg nån gång runt 12 skulle jag gissa. Hursomhelst så kommer jag vakna upp i Madrid på tisdag morgon när klockan ringer 7.45! Trodde aldrig jag skulle se fram emot det! :)


Kommentarer
Postat av: EvaAnna Schützer

du verkar ha kul också, även om du tycker det är tråkigt ibland.

Men tänk på oss som har hur mycket snö som helst, 27 gr kallt i går kväll, bara 15 idag, så mår du nog bättre.

Vilken dröm du har 15 plus, carneval, å Paelle, ja längtar efter en riktig spansk sådan,så bara njut du, puss å kram på dej.

2010-02-22 @ 11:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0