Mercadillo, lluvia y playa (Marknad, regn och strand)

Idag vaknade Alex vid strax efter 10 tiden. Jag gav honom sin bibi (välling) och käkade flingor och mjölk som alltid. Sen stack jag med barnen och pappan till marknaden här i Castelldefels som hålls varje onsdagsmorgon i centrum. Pappan släppte av mig precis där marknaden började och tog sedan med sig barnen för att uträtta lite ärenden, samt göra det lättare för mig att strosa runt och kolla på saker, utan barn hängandes i hälarna.

På morgonen var vädret helt okej. Lite moln här och var, men solen sken och jag anade INTE att det bara en halvtimme senare skulle spöregna. Fy vad mycket vatten det fall ner från himlen. Jag fick ta skydd under plasttaket på ett av marknadsstånden och när jag stod där gick min sko sönder, vilket gjorde att jag inte kunde gå. Snabbt fick det inhandlas nödskor för 6 euro. Gatan var alldelles hal av allt vatten som forsade fram på den och så här höll det på i ca 40 minuter. En gång slutade det nästan regna och då lyckades jag ta mig till ett annat marknadsstånde där en kille sålde väskor. Jag träffade en gammal go tant där som också tog skydd från regnet och medans vi stod där började vi rota igenom alla väskor som fanns. Hon gick därifrån med tre stycken och jag kunde inte motstå att köpa en ganska stor väska som jag kommer använda som handbaggage för att ta mig hem till Sverige i slutet av sommaren. (Dessutom hoppas jag kunna använda den nästa vecka då jag har min efterlängtade semester) Wiie!


Min nyinköpta resväska (och dessutom ses delar av mitt barnrum)

Slutligen kom pappan och hämtade upp mig.Vi åkte hem, käkade och lillgrabben somnade. Jag sov en liten siesta på 20 minuter och när jag vaknade hade det slutat regna och himlen var klarblå. Jag kastade mig över badlakandet och bikinin och sprang till stranden för att hinna få se solen en liten stund innan den gick ner över bergen vid 20.30 tiden, som alltid.


6 euros skorna, panikköp


Lite mer av sakerna som inhandlades tidigare på dagen.

Nu på kvällen har vi käkat räkor (gambas a la plancha) och tilltugg. Gott! Samtalsämnet för kvällen blev skräckfilm... Fy. Hoppas jag kommer kunna somna inatt. Är trött iallafall och jag kommer vara ensam hemma med Alex hela dagen imorgon. Mamman jobbar som vanligt och eftersom  pappan har semester nu så ska han ta med sig David och åka till Barcelona en sväng imorgon. Han kanske inte kommer hem förän runt 20 tiden imorn kväll. Så jag har en lång dag framför mig. Hoppas på sol för isåfall väntar stranden och strandepromenaden på mig och lillkillen. Mmmm!

Nu ska jag traska uppför trappan och sätta på fläkten i mitt rum och förhoppningsvis somna innan den stängs av av sig själv. God Natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0