Städning, stress och shopping

Idag har Jaime och jag, mest jag, påbörjat storstädningen i källaren/lekrummet. Vi stratade vid 11 tiden, tog en paus vid 3 för att äta lunch och fortsatte sedan i ytterligare två och en halv timme. Men tro inte att vi är klara. För tillfället ligger hälften av alla leksakerna utslängda på golvet i en enorm hög mitt i rummet. Mamman ville nämligen att vi skulle lägga alla djur i en låda, alla legobitar i en annan osv. Jaime har dock ca en miljon leksaker så därför tar detta tid. Tänk dig själv att städa ett lekrum med en sju åring. Tror du verkligen att han städar istället för att leka?

Vid 6 sade jag till Rosana att jag inte orkade mer städning och att jag ville in till centrum för att skicka ett paket hem till Sverige med presenter till födelsedagsbarnen. Rosana skjutsade mig dit söt som hon är och visade mig hur jag skulle göra. Men när jag stod där med paketet så kom jag på att jag hade något till alla syskonen, förutom till Robban. Inte särskilt snällt av mig, så istället för att skicka paketet så fick jag springa runt i affärer för att leta efter något till honom. Jag vet att han inte brukar gilla någonting som han får, men jag hittade iallafall något som jag själv kan använda om han nu inte gillar det. Alla de andra presenterna var lätta att köpa, men till Robban fick jag springa för att hinna få tag på något. Eftersom det tog så lång tid att leta upp en present så hann jag inte skicka paketet idag då Rosana behövde mig hemma vid 8.30. Imorgon är alla i el Puerto lediga och allt är också stängt så jag kan skicka presenterna först på onsdag.

Alla här är nu också hemskt stressade. Skolan börjar på onsdag och Jaime har inte gjort klart läxan han har haft under sommarlovet, han har inte fixat skoluniformen eller böckerna heller för den delen så det kan bli spännande att se hur de löser detta eftersom de alltid skjuter fram allting här i Spanien. Mañana mañana!

Imorgon ska jag jobba fram till lunch och sedan åker jag till Jerez för att träffa en au pair som heter Corinna. Jag har träffat henne en gång tidigare på stranden i Vista Hermosa och hon verkar trevlig. På eftermiddagen hoppas jag också att jag kan åka in till centrum för att dela bilder med Melanie och Carolin. Kvällen tillbringas i centrum med Caterina om jag inte behöver sitta barnvakt eller något liknande!

De sista dagarna i el Puerto nu...

Hoppas på en rolig dag imorgon!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0