Skolstart

Imorgon startar Jaime skolan igen. Sommarlovet har varit långt och jag tror att det blir skönt för grabben att få komma tillbaka till skolan efter alla poolbesök och strandvistelser. Jaime vill håller däremot inte med mig om det.

Dagen startade med att mamman och jag hade enorma problem med Jaime som vägrade göra läxan och gjorde precis tvärtemot vad han blev tillsagd. Efter drygt två timmars bråkande så sa jag till mamman att jag inte orkade med hans skrik mer så jag tog honom till duschen o duschade honom med kallt vatten tills han lugnade ner sig. Det roliga var att han försäkt komma undan genom att vägra ta av sig kläderna, men åhh nej. In i duschen med kläderna på, och detta gillade han inte. Mamman däremot verkade nöjd och jag slapp höra han skrik ett tag. Får man göra så här som au pair...?

Vi städade lekrummet grundligt, en städning som påbörjades igår och som avslutas imorgon. Vid lunchtid åkte vi till Jerez för att gå till en pool med tre andra familjen, varav en familj har en au pair, Corinna, som jag gärna ville träffa innan jag sticker på lördag. Poolen var dock stängd eftersom de hade problem med vattenpumpen så vi lunchade mitt på gatan istället. Fyra mammor, två au pairer och 11 ungar. KAOS! Men ganska komiskt såhär efteråt. Vi åkte till Rosanas vännina, Sokos, hus och stannade där resten av dagen.

Kaoset fortsatte ända fram tills Jaime somnade... Vid halv nio lämnade vi Sokos hus och åkte till el Corte Inglés, ett varuhus med utländska produkter, för att köpa Jaimes skolböcker. Dock var det inte bara vi som tänkte den tanken utan kön till skolböckerna var sjukt lång. Vi var hemma först vid halv elva och stackars killen ska upp åtta imorgonbitti.

När han väl hade somnat vid elva tiden så åt jag och föräldrarna pizza och sedan startade vi med att plasta in alla hans böcker inför skolstarten imorgon.

Nu blir det natten eftersom jag måste vara redo att väcka grabben klockan åtta imorgon!

Buenas Noches!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ja tror killen kommer att sakna dig , en sån tokig barnvakt,Ja har ett tips till, bråkar barnen för mycket spola ner allt godis dom har i toa.

Rosana verkar trevlig, hälsa från mig kram.

2009-09-09 @ 21:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0