Skolstart för mig

Idag började jag språkskolan. Det kändes konstigt. Förmiddagen tillbringade jag ensam med en lärarinna som hette Rebecca. Jag kommer ha gramatik och ordkunskap med henne ensam den första lektionen varje morgon vilket jag tror kommer fungera bra. Vi hade ett break vid 10-11 tiden då vi gick till ett fik och drack kaffe. Sedans startade del två av skoldagen vilket innabar en lektion där vi skulle prata och skriva. Jag hamnade i en klass med sex japaner vilket jag inte gillade. Jag kunde inte uttala deras namn och jag kunde inte höra när de pratade spanska eftersom de har ett sådant starkt uttal på japanska. Vet inte om jag vill betala för att lära mig spanska tillsammans med alla japaner. Vi får se hur detta slutar, men jag kommer iallafall testa skolan i två veckor framöver. Om det inte känns bättre imorgon så ska jag prata med "rektorn" och se om han kan försöka flytta upp mig en nivå för att jag ska kunna prata mer.

Nu blir det till att göra läxan och sedan försöka sova några timmar innan nästa skoldag påbörjas.

Jag och barnen har haft vårt första gräl också, men det var inte så farligt! Dessutom har vi lekt tjurfäktingn i hela huset unde eftermiddagen så jag tror ungarna har glömt bort hur arg jag var på dem i bilen hem från skolan.

God Natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0