Sista dagen i el Puerto de Santa María

Nu är det bara jobbigt. Imorgonbitti lämnar jag el Puerto för att starta om i en liten by utanför huvudstaden. Men det kan bli bra!

Igårkväll gick jag ut med Melanie, Katerina, Edu, Carolin, Kinga, Julian och en annan kille som jag tyvärr inte minns namnet på. Kvällen startade i Vista Hermosa Centro Comercial. Alla samlades där, men Julian och Carolin kunde inte följa med in till centrum när vi skulle åka dit eftersom deras familjer hade sagt till dem att vara hemma tidigt. Tråkigt. Så de första tårarna rann när jag var tvungen att säga hejdå till Carolin.

I centrum gick vi till baren "el loco" för lite shots och annat trevligt. Vi träffade folk från Madrid som sa att jag kommer få det väldigt roligt i Madrid och det kändes oerhört skönt att höra.

"That's not normal Melanie. Glass on the dancefloor in Germany. Dancing with boots. And Peter is in the bullfights!"

Efter el loco gick jag, Melanie och Kinga till vår favoritbar "Kapote" för sista gången och de spelade "Tonight tonight" för vår skull. Gulligt av dem.

Därefter begav vi oss tillbaka till de andra som dansade salsa på gatan. Haha, det var en rolig syn!

Vi försökte också dansa liten, men det gick nog inte så bra.

På tok för sent, som alltid, bestämde vi oss för att åka hem med en taxi. Vi var tvugna att säga hejdå till Katerina i centrum eftersom hon bor där och ännu mer tårar rann mitt på gatan. Fy...

Taxin kom, jag, Melanie och Kinga begav oss hemåt. Melanie grät hela vägen hem och jag startade på nytt när hon klev ur taxin och sa hejdå. Kinga klev av hemma hos sig och sedan var det bara jag och taxichauffören kvar. Jag stortjöt och tårarna sprutade. Men chauffören var väldigt gullig och sa hela tiden:

- No llore más, no llore más! Por que está llorando? Que pasa?

(- Gråt inte mer, gråt inte mer. Varför gråter du? Vad har hänt?)

Han pratade inte någon engelska så jag försökte gråtande berätta varför jag var ledsen, och tillslut förstod han.

Idag är jag trött. Kom hem först vid 5 tiden och vaknade 7.30 för att göra frukost till Jaime.

Hoppas att Bea och Patri kommer snart för jag vill träffa dem igen innan jag åker till Madrid. Vi ska ut och shoppa, men jag har egentligen ingen plats för mer saker eftersom resväskan är full, samt två andra väskor. :)

Nu blir det till att baka en kladdkaka åt familjen! Hoppas de gillar den, och hoppas att de har ingredienserna hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0