Nästa hållplats : Madrid (!)

Nu är det bestämt. Jag åker till Madrid den 12:e september för att jobba hos en familj lite utanför huvudstaden, i en by som kallas Anchuelo. De bor på ett väldigt litet ställe, men eftersom jag får min egen bil så tror jag att jag har en chans att överleva också där. Förhoppningsvis blir det kul, men jag kommer sakna el Puerto oerhört mycket. Synd att jag måste åka nu när allt har börjat fungera så underbart bra.

On my way again

Nu ska jag försöka hinna med en buss till tågstationen där jag ska göra min framtid mer säker. Jag ska köpa tågbiljetten till Madrid! Spännande och relativt dyrt. Biljetten kostar omkring 60  - 70 euro om jag inte minns helt fel.

Och efter biljettköpet ska jag åka till Vista Hermosa för att träffa två underbara vänner: Melanie och Carolin! Fy vad jag komemr sakna dem. Caterina har redan lämnat el Puerto och åkt med sin familj till Jerez. Det tar bara 10 minuter med tåget till Jerez, men det lilla lilla avståndet gör ändå att hon inte kan gå ut med oss här eller träffa oss på stranden längre... Jag saknar henne redan, efter bara 3 dagar.

Men nu får det bli glada miner. Tågstationen; Hear I come!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0