Madrid!

Nu har jag fått igång internet här i hemmet i Anchuelo som är en pytteliten by utanför Madrid. Tågresan från el Puerto de Santa Maria till centralstationen i Madrid gick bra och tog bara 4 timmar. När jag kom fram till Madrid och försökte hitta familjen så fann jag dem inte. Mamman ringde efter ca 10 minuters väntan och frågade vart jag var. Jag var på en plattform medans de stod och väntade på en annan.

Barnen, Alvaro 7 år och Marin 6 år var klädda i t-shirts som det stod SWEDEN på och de viftade glatt med varsin blå-gul flagga när jag kom. Trevligt mottagande!

Vi åkte till Anchuelo och barnen visade mig glatt rumt i huset. Sedan var det lunch, vi hälsade på morföräldrarna som bor i byn och vi tog en cykeltur till ett sportcenter här i närheten. Mamman Carmen är jätte söt och lätt att prata med. Pappan Alvaro likaså, men jag har dock inte haft så mcyket tid att lära känna honom eftersom han var i norra Spanien och höll på med politik när jag kom hit. Pappan Alvaro träffade jag först nu ikväll vid 10 tiden och vi pratade bara snabbt under middagen men jag fick ett bra första intryck av honom också.

Sonen Alvaro, ja det är ganska irriterande att far och son har samma namn, älskar fotboll, att spela Nintendo Wii, att cykla, spela kort och spela schack. Han är väldigt aktiv och pratsam. Dottern Marina är väldigt lik sin bror och hon gillar i princip samma saker som honom, men istället för Wii så föredrar hon att spela Twister eller lägga pussel.

Barnen pratar väldigt bra engelska för att var så små och jag kommer enbart prata engelska med dem eftersom det är en av anledningarna till att jag är här. Spanska talar jag med föräldrarna och på skolan i Alcalá som jag ska försöka leta upp imorgon. Ska kolla upp tider, priser osv för att se om jag kan börja där eller inte.

Idag åkte jag med mamman och barnen till Alcalá och de visade mig runt i staden. Jag fick se det gamla universitetet, huset där Cervantes, författaren till Don Quijote, bodde och ett av europas första sjukhus.

Vi lunchade i Alcalá, käkade glass och lekte tafatt på ett torg i centrum. Därefter åkte vi tillbaka hem, spelade Wii, lade pussel och käkade. Det var en bra dag!

Imorgon åker jag själv till Alcalá för att försöka lära mig staden och hitta skolan. Hoppas allt kommer gå bra och att jag hittar bussen hem till Anchuelo.

Buenas Noches amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0