La escuela internacional

Idag åkte jag tillsammans med mamma och barnen för att se vägen till deras skola i Loheches. Det tog drygt 20 minuter att köra dit och i slutet av veckan får jag troligtvis hämta dem själv när de har slutat för dagen. När barnen var på skolan så körde mamman in mig till Alcalá där jag gick till skolan "la escuala internacional". Jag fick information om olika kurser, priser och tider, samt gjorde ett test för att veta vilken nivå jag ligger på nu för att därefter börja lära mig "nästa steg". För tillfället ligger min nivå på B1, men läraren sa att om ett tag har jag hoppat upp till B2 eftersom det bara var lite gramtik jag behövde lära mig för att komma till nästa nivå. Stegen går från A1-C2. Där A1 är det mest simpla och C2 i princip är flytande spanska.

Kurserna var dock väldigt dyra. Jag kommer prova på att plugga där i två veckor till att börja med för att se om jag trivs och om kurserna verkar vettiga att betala för. Jag börjar på måndag och ska betala 320 euro för två veckors språkstudier vilket innebär 40 timmar i skolan. Måste kolla med CSN vad de kan hjälpa till med. Ett år, 34 veckor kostar mig 3944 euro...

Om ett tag kommer en kvinna jag aldrig förr har träffat för att plocka upp mig här och köra mig till barnens skola eftersom föräldrarna inte har haft tid att låta mig "övningsköra" ännu.

Hej Hopp! 


Kommentarer
Postat av: Pappa

Studera givetvis, du investerar i dej själv! Du bor gratis, äter gratis, allt detta kostar minst 40 000 i Sverige under ett år. Kolla av med csn vad dom kan bidra med. Pappa.

2009-09-14 @ 17:24:40
Postat av: Svar Pappa

Jo, jag gör väll det... Men 40 000 är mycket mycket pengar. Jag tänker testa skolan först i två veckor och se om jag tycker att upplägget och allt verkar vettigt att betala för. CSN ska jag också skicka ansökningar om studiemedel till så får vi se hur mycket jag ska punga ut i slutändan!

2009-09-16 @ 00:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0