Hemkommen

Jag ville bara berätta att jag överlevde resan till Valencia. Staden var vacker, det lilla jag såg av den åtminstonde. Jag tillbringade mycket tid till att lära känna alla vänner och släktingar till familjen och på söndagen käkade vi en enorm hemmagjord paella som mormorn gjorde i trädgården utanför köket. Paella med kyckling, paprika, kött, bönor och sniglar! Sniglarna äcklade mig något extremt. Givetvis kunde jag inte äta dem, men när Marina drog ut en ur skalet så trodde jag att jag skulle spy. Alla skrattade åt min reaktion.

Imorgon blir det första dagen på språkskolan. Jag ska lära mig spanska på spanska så detta kan bli intressant.

Nu blir det sängen eftersom jag ska upp strax innan 7 imorgon bitti. Åker med mamman till tågstationen vid 8 tiden och därefter tar jag tåget till Alcalá där skolan ligger.

Buenas Noches mis amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0