Första utekvällen i Madrid

Igårnatt var jag ute på Madrids gator tillsammans med tre trevliga tjejer. Grace, Jane och Ashley. Alla tre från USA. De tre har en lägenhet i centrala Madrid, vilket är bra för mig eftersom det bara går 7 bussar till Anchuelo under hela dagen. Därför sover jag istället hos Grace när jag vill ut.

Igår tog jag tåget till Madrid vid 5 tiden, Grace mötte upp mig på centralstationen Atocha och vi gick iväg på en shoppingrunda. Inhandlades gjorde ett par skor, en liten väska samt strumpbyxor (eftersom jag inte bara kan gå ut i klänning här, vilket jag kunde i el Pueto...)

Vi gick till några barer och till ett disco, men jag tyckter inte att diskoteket var lika roligt som de i el Puerto. Flcikorna sa till mig att det finns mycket bättre ställen att gå till.

När vi vaknade imorse så käkade vi frukost och gick sedan till ett museum som låg nära lägenheten. Vi kikade runt lite där och det var ett var utställningar med modern konst som var temat den här månaden. Faktiskt riktigt kul att se det.

Efter alla "konstigheter" gick vi till en uteservering som serverade fruktdrinkar. Smarrigt.

Nu har jag precis kommit hem efter tåg och bil resan till Anchuelo. Familjen är på ett födelsedagskalas någonstans och jag vet inte när de kommer hem. Men maten står på spisen, redo att värmas. Men är den til mig, eller kommer de snart hem så vi ska äta tillsammans? ... Jag är hungrig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0