El museo de Prada

Idag var det någonting som inte riktigt stämde när jag vaknade. Jag kollade ut genom fönstret och gissa vad jag fick se! Något jag inte har sett på över tre månader... nämligen... R E G N !

Mina planer ändrades omgående och istället för att ta en promanad i den pyttelilla byn så följde jag med pappan in till Madrids centrum och besökte Prada museumet. Fritt inträde fick jag eftersom jag visade upp CSN kortet. Bra!

Men ursh så stort museumet var. En massa kända konstnärers tavlor var utställda där och för mig var det svårt att veta vart jag skulle starta!

Eftersom jag inte kunde ta några kort inne på museumet så ska jag försöka visa de mest kända tavlorna som jag såg därinne genom att kopiera bilder från nätet. Smart va?!? :)


Velázquez - Las Meninas


Rubens - The Three Graces


El Greco - Knight with his hand on his Chest


Goya - Saturn devouring his child


Rembrandt - Artemisia

Det var skoj att kolla runt på museumet men efter två timmar så ringde Julian, au pairen jag träffade i el Puerto, och sa att han var i huvudstaden. Jag mötte upp honom utanför museumet och bestämde mig för att komma tillbaka till Prada en annan dag.

Jag lunchade med Julian, vi pratade och hade det trevligt!

Sedan åkte jag tunnelbanan till pappans jobb, vi hämtade barnen och jag lekte med dem ända till nio tiden då mamman kom hem och vi åt middag.

Härlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0