Yacht Club & Playa s'Arenal

I dag åkte vi till ett akvarium för att Jaime ville titta på fiskarna där. Jose Luis ville också se dem, men jag och Rosana var inte lika entusiastiska över detta besök så vi gick en strandpromenad och en drink istället medan vi väntade på att pojkarna skulle bli klara bland fiskarna!


På strandpromenaden mötte vi ett gäng fulla tyskar med lustiga hattar!

Efter akvariumbesöket åkte vi till Epis (Elenas mans) arbetsplats. Han är nämligen kapten över tre enorma segelbåtar. Hans chef, som äger båtarna, ska nämligen åka till Italien på fredagoch bli borta i 1-2 månader. Därför måste Epi följa med på resan och innan de ger sig av är det mycket som hans måste fixa. Jose Luis älskar segling och ville därför åka och kolla in segelbåtarna som Epi arbetar med. På Yacht Cluben var det enbart "seglings-människor" och det var ett ganska flott ställe. Vi lunchade där allihopa och när vi skulle gå och kolla in båtarna så ringde Birgit och frågade om jag ville med till en strand i Palma. Det lockade mer än båtarna så jag vände mig om och gick åt motsatt håll istället.

Jag mötte upp Birgit utanför tågstationen och vi letade upp en buss som gick till s'Arenal som är en lång strand med mycket turister och klarblått vatten. Bästa stranden hitills!



Problemet var bara att ingen av oss hade bikini på oss när vi kom till stranden så vi ägnade de första 10 minuterna till att leta omklädningsrum. Efter ett tag gav vi upp och bytte om i ett skymt gatuhörn istället. Det gick bra, men vi fick lite konstiga blickar av de som bodde i lägenheterna i närheten. (Obs! Vi hade handdukar och skymde oss ganska bra!)


Jag på stranden s'Arenal


Birigit på samma strand


Detta vill jag prova på någon gång, hoppas de har det i Cádiz också!

Vi solade och badade i ett par timmar och tog sedan bussen in till centrum av Palma, till en plats kallade Placa d'Espania. Där tänkte vi fika på en bar som vi besökte i lördags, men Rosana ringde direkt när vi steg av bussen och sa att hon skulle hämta upp mig vied tågstationen. Så jag lämnade Birigt på baren, eftersom hon ville ta en fika medan hon väntade på bussen hem till sig, och sprang mot stationen istället.

Nu ikväll har vi ätit räksallad med tonfisk-äggula-ketchup-och-saltfyllda ägghalvor. Det var riktigt gott faktiskt! Något att testa. Dessutom äter man "piccos" till allting här. Piccos är små, hårda bröd som man använder istället för en kniv för att få upp maten på gaffeln, men de kan också ätas som snacks. Jag har börjat gilla dem nu!

Imorgon bär det troligtvis av till en strand i norr som någon tipsade Jose Luis om medan jag var på stranden med Birgit. Hoppas det är en fin strand och att dagen blir rolig! Längtar till fredag & lördag! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0