Värre än Balder

Dagen har varit mista sagt händelserik och mycket mer kommer hinnas med inatt!

Imorse gick jag som sagt till stranden med grannen. Därefter åt jag gaspacho hemma och begav mig till stranden i Vista Hermosa där jag träffade en av de andra au pairerna. Hon var väääldigt trött eftersom hon hade varit ute till sex på natten dagen innan och bara fått tre timmars sömn innan ungerna vaknade. Förstår inte riktigt hur värdfamiljen tolererar att hon är ute så länge när hon ska ta hand om deras barn dagen därpå. Det skulle aldrig min familj gå med på.

På tal om det så har jag också lyckats klämma in en fajt med mamman här nu på kvällen. Allt började med att jag och Jaime gick till grannarna och badade i deras pool vid sex tiden nu i eftermiddags. Jaime lekte med de andra barnen som var på besök där och jag satt bredvid poolen och tittade på madans jag pratade med mamman i huset och Rafa. Allt var trevligt och plötsligt var Jaime tvungen att gå hem eftersom föräldrarna och han skulle åka till några vänner i Puerto Sherry. Pappan sa att jag kunde stanna kvar hos grannarna om jag ville så därför gjorde jag det eftersom det är så himla trevligt att vara med dem.

En halvtimme senare ropade Jaime att Rosana ville prata med dem. (Jag som trodde att de redan hade åkt till vännerna.) Hursomhelst, när jag kom hem var det inga glada miner som  väntade. Mamman var arg och irriterad över att jag inte hade följt med hem när Jaime gick hem. Det skulle jag tydligen ha gjort, men när pappan säger stanna så betyder väll det stanna? Eller spanskan kane är ännu svårare att förstå än vad jag tror... Hmmm...

Jag svarade att jag inte kom hem eftersom jag kunde stanna om jag ville, men svaret på den blev att jag ska jobba till 9 på kvällen eftersom jag inte jobbar på morgonarna. När jag fick den kommentaren blev jag ARG och sa till henne att hon får vara tydligare om hon vill att jag ska komma hem. Jag kan inte veta att jag ska gå hem om hon säger att jag kan stanna. SÅ smart är jag inte.

Dessutom så högg hon på att jag inte visste om jag skulle gå ut ikväll eller inte. Hon ville veta om jag skulle ut eftersom hon hade ställt in sin utgång eftersom jag ville ut. Men det tyckte jag också var fel. Hon ska ut imorgonkväll då jag egentligen är ledig, så jag tycker inte att det är mer än rätt att jag får min ledighet den här kvällen istället. Så det så.

Det hela slutade med att jag sa att jag går ut om jag känner för det och att jag ringer när jag vet. Inget trevligt slut så jag ser inte fram emot att möta famlijen imorgon...

Just det. Mer klagomål. Hon ville också att jag skulle spendera mer tid med Jaime och leka med honom. Men problemet är att han inte vill leka vad jag än säger och hur mycket jag än anstränger mig för att vara glad, positiv och entusiastisk i hans närhet. Phu. Hoppas morgondagen blir bättre.

Ikväll ska jag iallafall ha roligt som bara den! Utgång till centrum vid halvtolvtiden. Hoppas inte jag kommer hem förän nästa helg så jag slipper konfrontera familjen... Men så tur har jag väll aldrig...

Jaja, nu får det bli gladare miner! Party hela natten lååång!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ha,Ha Ha kul du Sandra, bry dej inte, du vet fruntimmer har sina dåliga dagar, stå på dej det är bara bra. Ja tänker på dej Du vet du har din skyddsängel Kram.

2009-08-01 @ 01:24:56
Postat av: Karin

låter som att du har det väldigt roligt:P saknar dig gumman... puss puss

2009-08-01 @ 18:05:55
Postat av: Svar Mimmi

Det är svårt att inte bry sig, men jag försöker. Vet dock inte om jag vill vara au pair till hösten eller inte. Funderar på att försöka skaffa ett jobb och dela lägenhet istället. Granada? Barcelona? Då får jag ju mitt eget liv och slipper anpassa mig efter alla andra. Dethär livet är väldigt påfrestande ibland kan jag säga... Men solen skiner och jag ler!

2009-08-02 @ 23:05:28
Postat av: Svar Karin

Roligt? - Ja. Minder roligt? - Det också. Men jag ångrar inte att jag åkte hit. Men ibland underar jag om au-pairlivet verkligen passar mig? Saknar dig också! Har du det bra? Kram

2009-08-02 @ 23:06:50
Postat av: Mimmi

Va gött att du skrev några rader ja var riktigt bekymrad.Ja håller med dig kasta inte bort tiden på att passa andras besvärliga ungar.

Kram å gooooonatt.

2009-08-02 @ 23:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0