Vad tar man med sig till Mallorca?

Det är svårt att packa. Det har jag alltid tyckt. Det var 20 dagar sedan jag packade inför Spanienresan och nu ska jag packa inför en semesterresa till Mallorca. Vad tar man med sig och vad lämnar man hemma? Det är frågan...


Såhär rörig var min säng efter lunchen då jag försökte starta med packningen

När jag höll på att välja ut vilka plagg jag skulle ta med mig och vilka som inte fick plats så ropade Rosana att hon skulle åka och köpa skor till Jaime och hon undrade om jag ville göra henne sällskap. Så istället för att packa så åkte jag på en kort shoppingtur!

När vi kom hem igen så möttes vi av tre små kusiner till Jaime som lekte på gården. Inne i vardagsrummet satt dessutom halva släkten och väntade på oss. Mormorn, två av Jose Luis systrar, samt deras barn och dessutom Juan och hans storebror Ignacio. Fullt hus med andra ord.

Egentligen behövde hela familjen packa, men eftersom vi fick gäster så var det bara att sätta sig ner, prata och le. Rosana såg dock lite stressad ut när hon först upptäckte gästerna. Haha! Stackare, hon som hade berättat för mig i bilen på väg hem att hon hade hur mycket som helst att göra innan resan!

Gästerna stannade länge och vid 23:00 tiden drog de med oss till en restaurang för att äta middag med dem. Vi beställde in en massa olika fisk sorter som alla delade på. När jag såg den första fisken komma in så fick jag mer eller mindre en chock. Allt jag såg var två ögon som stirrade på mig och en vidöppen käft, med tusentals små vita tänder, som såg ut att ha hoppat ur led. Fisken serverades med huvudet kvar! Herregud. Och denna varelse skulle jag käka upp. Det roliga var att Juan och hans bror upptäckte min reaktion när jag såg fisken och de skrattade rätt gott när jag försökte skära en bit av odjuret. Nu vet jag att jag aldrig mer ska beställa fisk på en spansk restaurang!

Kvällen var mycket trevlig och när vi kom hem så började Rosana och Jose Luis att packa inför resan. Jag däremot orkade inte ens påbörja packningen, utan den tar jag tag i imorgon när föräldrarna jobbar och Jaime är på seglingslektionen.


Denna skiva har jag lyssnat på idag medan jag har funderat över vad jag ska packa ner i resväskan. Tack för presenten Jeanette! Det var den bästa studentpresenten av de alla!


Imorgonbitti blir det till att ta packningen på allvar. Ska jag ta med de lila eller de bruna solglasögonen måntro. Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0