"Tisdagsmarknaden"

Jaime sov över hos sina kusiner i natt och därför hade jag fri tid nu på förmiddagen. Runt 11 tiden ringde Rosana och sa att hon hade glömt att berätta för mig att det anordnas en marknad vid en av stränderna här intill varje tisdagsmorgon fram till kl 14:00.

Jag ringde Bea och Patri och frågade om de ville med dit, vilket de ville, och jag tog bussen in till centrum eftersom det är ganska långt att gå till den stranden där marknaden är.


Dessa flickor spenderade jag morgonen och förmiddagen med!


Ett enormt badlakan och två par solglasögon fick följa med mig hem i kassarna


Efter lunchen gick jag till stranden med Rosana

När vi var på stranden så kom Rosana på att hon behövde in till centrum för att köpa lite saker innan vi reser på torsdag eftermiddag. Därför packade vi ihop våra saker efter drygt två timmars sol, bad och solroskärneätande, begav oss hem för att duscha och sen bar det av mot affärerna!

Rosana uträttade sina ärenden och jag köpte ett spanskt kontantkort. Jag har nämligen redan gjort slut på de 400 kr jag satte in på mitt svenska kort för drygt 2 veckor sedan. Jag skaffade ett Yoigo kort, men när jag testade det på kvällen så visade det sig att det inte funkade. Jag får fråga Juan om han kan hjälpa mig imorgon, och om inte han heller klarar det så får jag åka till the Phone House imorgon också. 

.
Vi åkte inte in till det vanliga centrumet som jag brukar besöka, utan till ett shoppingställe i en annan del av staden. Där fanns det också en väldigt lång strand som Rosana ville visa mig. Helt underbart var det där och jag hoppas att jag kan åka dit med Grace och Katri när jag komemr hem från Mallorca!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0