Svenskar - ej tillåtna på den amerikanska basen

Igårkväll begav jag mig till den amerikanska basen tillsammans med Rosana, Jose Luis, Jaime, Pedro & Clara (Jaimes kusiner) till den amerikanska basen som ligger i el Puerto. Amerikanerna här firade 4:e juli redan den 2:e juli eftersom många av dem är lediga just den 4:e och då reser bort. För att få till en fest så flyttade de därför fram allting två dagar.

Jose Luis jobbar på den amerikanska basen och fick därför bjuda in lite vänner. Alla var tvugna att åka i en och samma bil eftersom till och med bilens registreringsnummer kontrollerades vid portarna. Alla var tvugna att visa legitimation och inbjudan för att komma in. Allt gick bra tills dess att vakterna fick se mitt leg...

De två biffiga vakterna, klädda i militäruniform, tog mitt leg, skakade i huvudet och försvann in i en liten byggnad med det. Bilen fick inte passera portarna eftersom jag varken var spansk eller amerikansk. En person från "tredje land", som de kallade mig, var inte välkommen in i basen.

Jose Luis började protestera eftersom han hade frågat om det gick bra att jag följde med innan vi åkte och då gick allting bra. Vakterna försvann på nytt och Pedro sa till mig:

- Nu kommer de skjuta dig, bara så du vet, och rörde inte en min.

Vakterna kom tillbaka efter ca 10 minuter och sa att det gick bra att passera. Vad skulle jag ha gjort om jag inte hade fått passera? Hmm... Och vad har amerikanerna emot svenskar..?

Nåväl, när vi äntligen fick passera så fick jag höra att basen var väldigt stor. Amerikanerna där hade sin egen skola, sjukhus, brandkår och dessutom en gammal "bil-biograf". En sådan där bilarna parkerar framför en stor vit duk på kvällen. Mysigt!
 
Allt inne i basen påminde om USA. Amerikansk musik, blått, rött och vitt överallt och typisk amerikansk mat, så som enorma hamburgare, och stora strips!


Rosana och Jaime som målar USA:s flagga


Jag och Jaime (Ja, jag vet att jag har bränt mig lite i ansiktet under dagen)


Jose Luis, jag, Pedro, Clara och Jaime på kvällen


Jag och en enorm amerikansk brandbil


Kvällen anslutades med fint fyrverkeri som aldrig verkade ta slut


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Du har det verkligen fint Sandra, vilka äventyr du är med om och va mycket intressant.

Ja är så glad för din skull nu att du åkte, men ja var jätteledsen den dagen du for, därför gick ja inte med till flyget som jag tänkt

Föräldrarna verkar va trevliga, mamman syns ju lite dåligt då ,men Pedro va en snygg kille.

För att inte tala om dej själv, jättefina bilder.

Ett tips för nästa veckas lek, spela memory, eller gå ut och fika med gossen

Kram Kram.

2009-07-03 @ 21:18:30
Postat av: Svar Mimmi

Tack för tipsen! Är dock lite skeptisk till att det kommer funka eftersom Jaime inte brukar vilja göra någonting. Fika tar man förresten inte här förän efter lunchen, och då är jag ledig. :)



Jag har det väll rätt okej, bråken med Jaime får mig dock väldigt ofta att vilja åka raka vägen hem!



Men fritiden är underbar och vädret med! :D

2009-07-03 @ 21:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0