Sóller

Efter siestan åkte jag till en strand i Sóller tillsammans med familjen. Vi solade, badade och käkade glass, sådant som man brukar göra på en semester! Härligt, men det känns fortfarande inte som om jag är på semester eftersom språket, temperaturen m.m. är det samma som i el Puerto.


Stranden vi åkte till. Det var inte den finaste stranden jag har varit på, men den dög iallafall


Stranden här skiljer sig mycket från stranden i Cádiz. Här är det nämligen stenstrand istället för sandstrand


Rosana tyckte att jag såg lustig ut i Elenas hatt, så hon tog ett foto :P


Jaime tyckte inte att det var roligt att vara på strande, som vanligt, och det här är det kort som han såg mins olycklig ut på. Hahaha! Stackars unge...

Eftermiddagen var skön, med mycket sol och bad, men jag avskydde vägen till och frå stranden. Vägen var jätte smal och slingrade sig fram som en orm i bergen. Två bilar kunde knappt mötas och i kurvorna såg man som längst vägen 3 meter framför sig. Jag brukar inte bli åksjuk, men fy vad illa jag mådde...


Hamnen i Sóller senare på dagen

Planerna imorgon är inte bestämda. Det kan hända att vi besöker en ny strand, att vi försöker hitta en båt att åka ut med eller att vi åker in till Palma och kollar i affärer. Jag hoppas på det andra alternativet, men tror dock inte att det kommer bli så. HAHA! Priserna för att åka på en båttur är nämligen ganska höga här.

Dagen har varit bra, men jag börjar sakna alla där hemma nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0