Palma med Birgit

I morse packade jag en väska med badkläder för att ta med till stranden. Planerna var att vi först skulle åka och kolla in några grottor på andra sidan av ön och därefter skulle vi åka till en strand där i närheten. När vi satt i bilen ringde min telefon och det var en au pair som jag har mejlat med som undrade om jag ville tillbringa dagen med henne i Palma. Jag tyckte att det lät roligare att vara med henne och dessutom ville jag ge familjen lite "egentid" så jag hoppade av längs vägen och tog en buss in till Palma.

När jag väntade på att bussen skulle komma så kom det fram en kille till mig och berättade att det inte kom någon buss dit jag satt på helgerna. Om han inte hade berättat det så hade jag väll suttit där och väntat i flera timmar. Haha!

Hursomhelst, trevlig som han var så visade han mig vägen till en annan hållplats och väntade med mig tills min buss kom. Hur snällt som helst.

Jag mötte upp Birgit utanför busstationen och vi begav oss till Katedralen.


Birgit på en bar med havsutsikt


Katedralen


Katedralen innafrån. Fönstrena var fantastiska och takhöjden enorm! Jag kände mig mycket liten där inne



Birgit var jätte trevlig att umgås med och jag tycker det är jättesynd att hon inte bor i el Puerto. Det hade varit roligt om hon hade gjort det...

Imorgon bitti bär det av till en marknad här i Valldemossa tillsammans med Rosana, Elena och hennes super-söta dotter Alexandra! 
I morgon bär det av till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0