Mallorcas sydkust

Idag åkte vi till en av öns stränder på sydkusten. Stranden hade vit sand och var relativt lång. Det negativa var att det var knökat med turister där, så det var svårt att hitta en bra plats att lägga ner handduken på.

Det blåste skönt idag, vilket uppskattades efter gårdagens hetta. Idag var det mycket svalare, strax under 30 grader skulle jag gissa på. Vågorna var höga och roliga att bada i!


Stranden


Stranden

Vid 18:00 ringde Rosanas kusin Jesus och undrade om vi hade tid att ta en kaffe med honom. Han försökte hitta till stranden där vi var, men misslyckades, så istället åkte vi iväg för att leta reda på honom.

När vi hade hittat honom så åkte vi till en bar som Jesus gillade och drack kaffe. (Obs! Jag drack inte kaffe, utan varm choklad!)

Baren var fint belägen längs ut på en udde och hade därför havsutsikt från alla håll.


Baren hade en pool och flera solstolar och den kändes väldigt exklusiv!


Jose Luis, Jesus, jag och Rosana


På kvällen när vi lämnade baren så blåste det mycket och vågorna blev höga innan de slog mot stenarna

Imorgon kommer au pair tjejen, Birgit, som jag träffade i lördags och hämtar upp mig här i Valldemossa lockan 17:00 och sedan vet jag inte vart det bär av. Kanske till någon strand eller in till Palma för lite shopping! Men vad ska jag hitta på ändå fram till kl 17:00..? Phu... det kan bli ett par jobbiga och sega timmar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0