Mallorca

I torsdagskväll blev det som jag hade förmodat. Vi gick inte och la oss tidigt för att ha mycket energi den första dagen på Mallorca. Istället gick vi ut och åt på en restaurang i Sevilla. När vi satt där och åt så kom det en familj som Rosana kände och de hade en dotter i samma ålder som mig. Hon och jag började prata och hon berättade att hon kommer vara i Sevilla i 2 veckor. När jag kommer hem från Mallorca vore det roligt att träffa henne igen. Men vi får se hur det blir med den saken, Sevilla ligger ändå 2 timmars bilfärd från el Puerto.

Hursomhelst, vi kom inte i säng föränn klockan 02:00 på torsdagsnatten och 04:30 ringde väckarklockorna. Hujedamig vad lite sömn det blev den natten.

Flygresan till Mallorca gick jättebra och tog drygt lite mer än en timma.


När vi kom från till Mallorca hyrde vi en minibuss att ha under vistelsen här


Valldemossa heter byn som vi bor i


Bilresan tog knappt 20 minuter mellan Palma och Valldemossa


Valldemossa är en gammal by o bergen


Familjen på en av de mysiga gatorna i Valldemossa




Utsikten från min altan i Elenas lägenhet där vi bor. Elena är en vänninna till Rosana och därför får vi bo hos henne under semestern


Elenas lilla flicka Alexandra som alltid är superglad!

När vi hade packat upp våra saker i lägenheten så gick vi först på en promenad i Valldemossa och sedan åkte vi in till Palma för att kolla in staden.


Palma var inte lika mysigt som Valldemossa, men det fanns mycket mer att se där


Slottet i Palma




Jag med vattnet och slottet i bakgrunden


Vi gick också en sväng till hamnen och kollade på båtarna. Katedralen i bakgrunden


Där hittade vi en båt som Jose Luis bror hade jobbat på och ägaren sa att vi kunde gå ombord och titta




Det fanns mycket fint att fotografera i staden


Jag med katedralen i bakgrunden

På kvällen åkte vi hem till lägenheten, tillagade pasta, åt och gick till sängs. Jag var alldeles slut på kvällen efter resan och de få timmar sömn jag fick natten innan.

Kommentarer
Postat av: Mimmi-

Å va glad ja blev när jag ser du skriver igen.

Va glad att du är på Mallorca med sol och värme, va fina bilder du visar,önskar jag finge va med dig.va go den lille tösa va, det vore väl något att få passa.Här är regn,regn, många vägar är översvämmade den till Åmål är avstängd.11 grader varmt brrr uch.Kramis.

2009-07-12 @ 00:48:03
Postat av: Svar Mimmi

HAHA! Joo, mamma har berättat att Gud försöker dränka Åmål. Han är på god väg också har jag hört! HAHA! Här är det varmt och skönt. Imorgon ska det bli stålande sol och 30+ sägs det. :) Ska jag sola lite åt dig med? :P Kram!

2009-07-12 @ 00:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0