Lördag på Mallorca

Jag sov över hos Birgit mellan fredag och lördag och vi vaknade tidigt (klockan 7) på lördagsmorgonen. Fick bara sova 3 timmar.. Gissa när vi gick och lade oss....? :P Haha!

Vi hade planerat att åka på en båttur till en liten "cala" på västkusten som gick vid 10 tiden, och vi tog oss från Bunyola till stället där båtarna går ifrån, Puerto Sóller, med ett gamalt mysigt tåg.


Såhär ser gatorna i Bunyola ut


Tåget i Bunyola som vi åkte med


 
Vi var ganska ensamma på tåget


Kort taget från tåget. Ljuset var väldigt vackert här över staden


Ett fult kort på mig tillsamman med Birgit


Jag på stationen i Sóller

När vi väl var framme i Sóller så var vi tvugna att ta ett litet turisttåg till Puerto Sóller. Det var ASDYRT (!) Men eftersom det inte fanns så mycket mer att välja på så var det ju bara att betala och se glad ut...


Birgit på det hemskt dyra lilla tåget


Utsikten från det hemskt dyra lilla tåget


Puerto Sóller

När vi väl kom fram till hamnen där båten skulle gå ifrån så fick vi veta, av tjejen i biljettluckan, att båten kl 10:00 inte skulle avgå idag eftersom havet var stormigt. Hon sa att vi skulle komma tillbaka kl 11:00 och ta den turen istället. Givetvis blev vi besvikna eftersom vi hade gått upp så sjukt tidigt bara för att hinna med båten...


Medan vi väntade tog vi en fika på ett café vid stranden


Eftersom jag inte dricker kaffe så tog jag en varm choklad istället, men den var inte någon höjdare tyvärr

När vi återigen gick till biljettluckan så fick vi se en skylt där det stod att ALLA båtturerna under dagen var inställda p.g.a. "mar muy malo" = "mycket dåligt hav". Gissa om vi blev besvikna...

Men eftersom varken jag eller Birgit lyckades få kontakt med vädergudarna så gick vi istället till en strand i Puerto Sóller och spenderade förmiddagen där istället.


En liten bit av stranden i Puerto Sóller


En konstig rund byggnad som vi såg längs vägen till stranden





Birgit på stranden



Vid 3 tiden var vi tvugna att ta tåget in till Sóller igen eftersom Birgit skulle på en födelsedagsfest för morfadern till flickan hon passar. Hennes buss skulle gå 4 från stationen i Sóller.


Jag i väntan på tåget till Sóller


Birgit väntade också...

När vi kom till Sóller så visste vi inte vart stationen låg. Vi fick fråga runt bland människorna vi mötte och tillsist fick vi springa för att hinna till Birgits buss.


Trots tidsbristen i Sóller så han jag ändå fota kyrkan i stadens centrum

När vi väl kom fram till busstationen så var Birgits buss försenad en timme och när den väl kom så släpte chauffören bara in 5 passagerare och sade till de andra att bussen var full och att de fick vänta på nästa som skulle gå två timmar senare... Busstrafiken på Mallorca får en tumme nedåt av mig!

Hursomhelst så fick jag hoppa på min buss och lämna Birgit i Sóller eftersom våra bussar gick åt olika håll.

När jag kom hem till Valldemossa igen så ringde jag Rosana som berättade att hela familjen var på en strand på nordkusten. Så utelåst var jag och fick sätta mig och vänta, vänta och vänta...


Givetvis åkte kameran upp när jag satt där uttråkad och utelåst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0