Lördag (kväll) på Mallorca

När familjen äntligen kom och låste upp dörren till hemmet så fick jag veta att vi skulle ut och kolla på någon slags parad. Trött var jag, men log som vanligt och gjorde mig iordning för att återigen gå ut...


På denna gatan skulle paraden gå


Paraden, med musik och utklädda gubbar


Sådana här girlanger hängde det överallt på de små gatorna eftersom det på kvällen skulle firas någonting religiöst

Efter paraden gick vi hem igen, fräschade till oss och gjorde oss iordning för att gå ut och fira detta som jag aldrig riktigt förstod mig på. Det var mcyket folk på gatorna och på torget skulle det koras en vinnare i någon slags tävling för flickor. Vinnaren skulle symbolisera byns skyddshelgon och det var tydligen en stor ära att få göra detta.


På scenen i bakgrunden hölls tävling, men alla pratade mallorcin så varken jag eller någon annan i sällskapet förstod vad de pratade om


Flickan i mitten vann tävlingen och var väldigt stolt

Senare på kvällen spelade ett liveband musik och vi käkade någon slags kaka som en massa kvinnor från byn hade bakat dagen till ära. Gottigt!

Vid 3 tiden fick jag äntligen lov att gå hem och lägga mig. Det var länge sedan jag var så trött som den kvällen. Härligt och välbehövligt med sömn!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hej nattuggla,men tack för ett gott skratt, den bästa bild ja sett på länge.

2009-07-25 @ 01:23:53
Postat av: Svar Mimmi

Så lite så, men vilken bild snackar vi om..? :/

2009-07-25 @ 01:41:55
Postat av: Mimmi

Den roliga bilden där du gjorde den fina grimasen.

ha en kul kväll,akta dig för spanjorerna även om dom är snygga ,för ja vill ha hem dig utan en sådan, Hälsa grannen.

2009-07-25 @ 20:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0