Kvällen på Vista Hermosa Centre Comercial

(Varning: Detta inlägg bör inte läsas av nykterister eller personer som är emot alkohol :P)

Igårkväll kom Bea, Bea och Patri och hämtade upp mig strax efter elva på kvällen. Vi åkte till Vista Hermosa Centre Comercial där vi mötte upp mer tjejer. Efter ett tag var vi 7 stycken som strosade runt på gatan för att försöka hitta ett ställe att sätta oss på. 

Här festar de inte riktigt på samma sätt som i Sverige. De gör nämligen någonting som de kallar Botellon istället. Botellon innebär att man samlas några stycken på gatan och gemensamt dricker ur en flaska som någon har köpt. Man har inte sin "egen" lilla flaska med sig utan alla dreglar i samma, och morgonen därpå får man se vilka sjukdommar man har fått. Svininfluensan kanske...?

 ´
Úrsula, Inma, Inés, Bea, jag, Bea och längst ner Patri
Dethär var platsen som vi slutligen hamnade på eftersom polisen tydligen var där vi egentligen skulle ha varit...




Patri, jag, Bea och Úrsula


Carlos och Patri


Rolig bild som Bea har gjort. Jag har smakat på bättre saker... (Först så tackade jag faktiskt nej, bara så du vet mamma, men då fick jag kommentaren: Du är i Spanien, inte i Sverige!)


Alla är väääldigt glada när någon tar upp kameran här. I Sverige brukar det vara tvärtom... :P

Kvällen var väldigt rolig och vi kom hem vid fyra tiden med en taxi. Hoppas på mera sådana kvällar i sommar! Nästa helg ska jag dock sitta barnvakt på lördagkväll eftersom föräldrarna ska på ett bröllop och senare på kvällen ska de på bröllopsfesten i Jerez. Problemet är bara det att Grace, den amerikanska au pairen i Jerez, fyller år nästa fredag och vi hade tänkt fira henne på lördag. Men nu går ju inte det, så jag hoppas att vi kan fira på fredag istället. Men hur ska jag ta mig hem från Jerez på fredag kväll när bussarna slutar gå vid elva tiden... Hmmmm... Detta kan bli klurigt... Någon som har en lösning?

Kommentarer
Postat av: Herr Ingman

Du borde fått rätt mycket uppmärksamhet på den festen va? Eftersom du tycks va den enda blondinen. :P

2009-07-27 @ 22:31:55
Postat av: Svar Herr Ingman

Haha. Jag känner faktisk att jag inte är som alla andra, men jag försöker smälta in :P

2009-07-27 @ 23:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0