Fredag på Mallorca

Fredagen var sjukt rolig eftersom jag åkte till Birgit redan vid 12 tiden. Bussen var svår att förstå sig på eftersom tidtabellen sade att busseländet skulle gå kl 11:50, men bussen kom inte föränn 12:45. Dessa förseningar är tydligen vanliga eftersom ingen av de andra resenärerna verkade förvånade när bussen rullade in nästan en timme försent. :O
 
Jag var tvungen att byta buss i Palma och ta nr 211 till Punyola, där Birgit bor. När jag gick in i bussen och sa vart jag skulle så fick jag till svar att bussen inte gick dit föränn kl 16:00. Den tidtabellen som jag hade skrivit ut från datorn sade att bussen skulle gå 13:30, närmare bestämt om 10 minuter. Busschauffören var svår att förstå eftersom han pratade mallorcin, en spansk dialekt som inte ens Rosana och Jose Luis förstår, så istället för att tjaffsa med honom så sprang jag upp till kundservicen och frågade dem. De sa att mitt schema var rätt och att busschauffören måste ha missuppfattat det hela. Återigen gick jag in i bussen och sa att jag skulle till Bunyola. Jag fick en konstig blick av chauffören som ytterligare en gång sa att han inte skulle åka dit. Tillsist fick jag i princip tränga mig in i bussen för att få åka med. 

Som tur var så gick bussen till Bunyola. (Jag fattar inte vad busschauffören menade med att den inte gick dit) Birgit mötte upp mig på torget och vi gick hem till henne och tog ett dopp i poolen. Sen gick vi till en restaurang och åt lunch med barnet som Birgit passar samt morföräldrarna till flickan.

Restaurangen hade också en stor pool och den stannade vi vid i några timmaar tillsammans med flickan, hennes föräldrar och morföräldrar. Familjen var jätte trevlig och jag hade gärna varit au pair hos dem!
  
 
Poolen

 På kvällen åkte vi till ett ställe som hette Festival Park. Där fanns det restauranger, shopping, pubar och annat smått och gott. Vi hade dock lite (Mycket!) problem med att hitta stället. Mamman i familjen där Birigt jobbar hade gjort en karta åt oss som vi skulle följa för att komma till Festival Park, men den var inte så enkel att läsa tyckte vi.

Vi körde fel ganska omgående och fick fråga folk på gatan om de visste hur vi skulle köra för att komma dit. De flesta skakade bara på huvudet, skrattade och sa att vi var lååångt därifrån.

Vi körde därför tillbaka hem och försökte följa kartan lite bättre och tillslut hittade vi fram. Haha. Det var en mycket spännande biltur med Birgit som chaufför. Rödljus och sånt missade hon till och med! :D


Birgit i bilen till Festival Park med den hemmagjorda kartan i handen


Jag på Festival Park


Birgit på Festival Park


Dessa fontängrejjerna var inte lätta att fota, men jag lyckades en gång!


Mina mörkerbilder blev inte så bra...


Jag och Birgit, min maskara lyckades jag smeta ut längs kinden...



Vi hittade inte någon bra bar att tillbringa kvällen på så istället hamnade vi i en biosalong vid 2 tiden på natten. Gissa vilken film vi såg!? Ice Age 3 i 3D. Vi valde den filmen eftersom alla filmer här är dubbade på spanska och därför ganska svåra att förstå. Ice Age var därför den enda film vi kunde kolla på och fatta något av eftersom många skämt inte kräver hörsel för att vara roliga!

Kvällen var jätte rolig och vi kom hem ganska sent...

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Å va fina bilder du tar,man blir så avundsjuk för här bara regnar det inte kul alls så va glad att du är där du är, men vi saknar dej så klart. Birgit ser trevlig ut, ni måste ha kul, är hon Spanjorska? Va fina klänningar ni har.

Kram på dej Sandra , hälsa Birgit.

2009-07-23 @ 23:37:12
Postat av: Svar Mimmi

Birgit är jätte trevlig, men hon är ju kvar på Mallorca tyvärr och nu är jag tillbaka i Cádiz, så jag kommer inte träffa henne mer... Om jag inte åker till Tyskland och hälsra på henne efter sommaren vill säga! Tack för komplimangerna förresten! Kram =)

2009-07-24 @ 02:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0