En (o)händelserik dag

Imorse fick jag veta att familjen ville stanna i lägenheten hela dagen för att kunna luncha med en vän under dagen. De ville därför inte åka någonstans eftersom de tyckte att det blev för stressigt att ha en tid att passa...

Tråkigt för mig eftersom jag så gärna ville åka till stranden. Vi har varit i den här byn i tre dagar nu, och bara gjort korta små resor till lite olika platser. Jag förstår inte hur någon kan bosätta sig i Valldemossa. Jag är trött på staden redan efter tre dagar här. En dagstur hit skulle vara kul eftersom gatorna är väldigt mysiga och bergen fina att se på. Men nu när jag har vandrat upp och nerför varenda liten väg samt kollat på bergen allt för länge, så finns det inte så mycket mer att göra i Valldemossa. Och här ska jag spendera ytterligare 7 dagar... Hmmm... Hur ska detta gå..?

Fram till klockan 18:00 var allting väldigt långtråkigt eftersom vi satt inne i lägenheten i flera timmar och bara tog en promenad i byn samt käkade på en pizzeria.

Efter 18:00 blev det lite roligare då vi åkte in till Palma för att gå i affärer och på kvällen besökte vi en bar tillsammans med familjen vi bor hos. Det var en tapasbar som familjen som bor här brukar besöka eftersom de har väldigt god mat där.


Jaime och Elena på en liten gata i Valldemossa


Jag


Valldemossas skyddshelgon Santa Catalina


En tavla av Santa Catalina finns inmurad i varje husvägg


På pizzerian hade jag och Jaime tråkigt så vi försökte sysselsätta oss så gott vi kunde


Här gjode Jaime en gubbe på min arm med hjälp av en kapsyl. Tur att det inte gjorde ont :P Haha!


På tapasbaren serverades det bröd och ägg medan vi väntade på varmrätterna. Jag tyckte att äggen var jätte gulliga så jag fotade dem!

Kvällen var oerhört varm och alla satt och svettades inne på tapasbaren. Det var väldigt ofräscht, men det var värre när vi kom ut. Det var en konstig värme. Till och med när vi gick till bilen vid midnatt så svettades vi. Undra hur jag ska kunna somna i natt i värmen....

Kommentarer
Postat av: Robert

Antagligen har du det värst i världen... :)

2009-07-15 @ 10:02:09
Postat av: Svar Robert

Jaa, antagligen så... :P

2009-07-15 @ 21:25:40
Postat av: Mimmi

Du måste ha skitkul, om du visste vad jag avundas den fina stranden.

Maten du åt lät inte så god, men allt går att äta om man är hungrig.

Kram på dig

2009-07-16 @ 20:12:13
Postat av: Svar Mimmi

Ja, det är väldigt kul vissa dagar, medan andra kan vara lite långtråkiga. Det beror ju helt på vad vi hittar på... Men idag (torsdag) var underbar eftersom vi åkte till en "cala" som är en liten strand med klippor på sidorna. "Calan" vara som en liten paradisstrand! Hoppas du har det bra där hemma! Kraaaam =)

2009-07-16 @ 20:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0