El Puerto centrum

Dagen blev inte alls som planerat. Málaga planerna fick läggas ner eftersom jag och Grace inte lyckades hitta något billigt boende i Málaga. Det känns mycket tråkigt att inte kunna träffa Ingman och Karin nu när de är i Spanien...

När de tidigare planerna lades ner så bestämde jag och Grace oss för att mötas i el Puerto istället och ägna dagen till att bekanta oss vid stället. Jag mötte upp Grace när hon kom till tågstationen och vi begav oss ut på gatorna i el Puertos lilla centrum. Det tar ca 15 minuter i buss för mig att ta mig från huset till centrumet, men det beror till stor del på bilköerna som bussen alltid fastnar i. Det går förståss att gå in till centrum också, men det skulle nog ta bortemot 45 minuter, om inte mer, gissar jag.


Här satt jag och väntade på att bussen till centrum skulle komma


Buss linjen var svår att läsa eftersom allt bara stod på spanska...


Mitt i centrum fanns en stor kyrka


Och på kyrkan bodde det många storkar




Tjurfäktningsarenan i el Puerto


Ett gamalt slott





Efter vår promenad i staden bestämde vi oss för att gå till stranden och bada och därefter satte vi oss på en strandrestaurang och beställde in tortilla och bröd som vi delade på.
 
När vi gick tillbaka in mot centrum vid 18:00 så såg vi att många människor hade samlats mitt på ett av torgen vid hamnen. Vi gick dit för att se varför alla hade samlats där och hamnade mitt i en breakdance tävling på gatan. Det var riktigt häftigt att se. Dansarna var jätte duktiga och mycket underhållande.

Tävlingen bestod i att två olika grupper av dansare mötte varandra, både i team och enskilt, och vinnaren var den som fick mest jubel av publiken.

 


Dansarna hade till och med fixat dit en Dj och en trummis





Egentligen skulle det ha blivit utgång med Bea och de andra ikväll, men jag kom hem på tok för sent från utflykten med Grace så istället sätte jag mig ute på verandan och käkade räkor, sallad, melon, kex, ost och vin med Rosana, Jose Luis och hans syster Carmen. 

Dagen har varit mycket rolig och imorgon beger jag mig till Jerez de la Frontera för att möta Grace och en annan au pair från Österrike. Vi ska utforska en ny stad imorgon och det ser jag fram emot! Tar tåget till Jerez strax efter 12:00 imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0