Bland vatten, sand och vääärme..!

De senaste dagarna har spenderats i vattnet! Det har varit riktigt varmt och då går det inte att göra mycket annat än att ligga i blöt.

I tisdags gick jag och Jaime till den vanliga poolen där vi börjar bli stammisar. Vi badade i drygt tre timmar och därefter gick vi hemåt igen och värmde en kött- och potatisgryta som Rosana hade tillagat kvällen innan. Gott!


Poolområdet med barnpoolen närmast och den större poolen i bakgrunden


Dessa blommor har jag börjat blir lite småkär i nu...


På hemvägen från poolen skulle Jaime visa mig en "genväg", men trots "genvägen" kom vi hem senare än vanligt... Konstigt :P


Jaime gillar att leka med saker som han vanlightvis inte får leka med, så på vägen hem lånade han min kamera och fotade mycket bra! HAHA!

På tisdageftermiddag åkte jag med Rosana och hennes mamma och handlade i Jerez. Det blev lite shopping, men större delen av tiden spenderades i en matvaruaffär, Carrefour, där det storhandlades. Phu, över en timme gick vi runt kring youghurtsburkar, vinfyllor och grönsaksdisker!

Ny dag! Onsdag! Idag åkte Jaime som vanligt till sina seglingslektionervid elva tiden. Innan dess betade vi av lite läxor, spelade volleyboll och stoppade några smörgåsar i magen. Jag gick ensam till stranden eftersom Bea har bränt sönder sig i solen och inte kan vara där mer nu på några dagar. Typiskt... Men men, förmiddagen var lugn och skönt och jag var duktig och läste lite i en spanskabok som Rosana har gett mig! Boken handlar om det spanska språket och är mer uppbyggd som en lärobok än som skönliteratur och jag funderar starkt på att springa och köpa en mer intressant bok på spanska för att lära mig detta förbaskade språk nu! Jag vill KUNNA spanska!!! Tänk så mycket enklare allt vore då...

I kväll kanske vi åker in till Cádiz och käkar lite tapas, men ingenting är bestämt ännu. Den som väntar får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0