Windsurf utflykt

Imorse fick jag veta att Jaime skulle följa med den engelska familjen, som är här på semester och besöker Rosana, till ett vattenland. De frågade om jag också ville följa med, men jag var inte så pigg på det och tyckte att de kunde lägga pengarna på annat istället för min inträdesbiljett.

Jose Luis berättade att han skulle iväg och windsurfa med några vänner och jag bestämde mig för att följa med honom istället eftersom jag då får se lite nya sträder och nya områden längs den spanska sydkusten. Målet med resan var Bolonia, ett ställe öster ut dit många kommer för att windsurfa. Det tog ca en timme att åka dit och när vi väl kom fram så var det på tok för mycket vind för att pappan skulle kunna surfa.


Bolonia

Från Bolonia kunde man se över till Marocco idag eftersom det var klart väder.


Många kom för att windsurfa i Bolonia





Själva stranden var ganska tog eftersom det blåste mycket vilket gjorde det svårt att sola och bada. Sanden yrde omkring så därför lade jag min handduk på en gräsplätt i närheten av en liten restaurang/uteservering istället.



Efter drygt en timme ville Jose Luis åka till ett annat ställe, Conil, 15 minuter väster ut från Bolonia. Det skulle tydlogen vara bättre vind där, så vi packade ihop alla saker och begav oss mot Conil.

Conil var inte lika blåsigt, men det var inte heller något toppenställe att sola och bada på. Men windsurfingen var väldigt bra där.


Stranden i Conil var både långa och bred




Staden i Conil, kortet tagit från stranden




Windsurfingen varv som sagt mycket bra och populär i Conil

Vid 6-7 tiden var vi hemma igen och huset var fullt av engelsmän och spanjorer när vi öppnade dörren. Trevligt! Vi spelade kort, jag, värdfamiljen, två av Jaimes kusiner samt den engelska familjen bestående av Heti, Barney och deras två söner. Kortspelat var "cheat" och det gick förståss ut på att ljuga bäst. Jag vann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0