Tjurfäktning = Bread and Peter?

Idag har jag lekt med Jaime på förmiddagen och efter lunch var jag ledig. Jaimes vän Gonzalo följde med oss till poolen idag, vi gjorde lite läxor innan det och käkade frukost... Ja, det vanliga.

Poolen var trevlig, och jag kommer sakna den mycket om några veckor, då jag inte längre kan stanna kvar här eftersom skolan börjar den 9:e och familjen här då klarar sig utan mig. Typiskt...

Eftermiddagen spenderade jag med Melanie på stranden i las Redes. Vi hade hemskt kul. Vi pratade lite om vad vi vill göra när sommaren tar slut och vad vi vill hinna med innan vi åker här ifrån. Jag nämnde då att jag väldigt gärna vill hinna se en tjurfäktning i el Puerto, eftersom arenan här sägs vara den näst största i Spanien (den största finns i Sevilla). Melanie har redan sett en och hon vill inte se det igen eftersom hon tyckte så synd om det stackars djuret. Jag kommer troligtvis känna likadant, men jag vill ändå ha sett hur det går till "live".

Hursomhelst. Melanie försökte förklara för mig hur en tjurfäktning går till, men förklaringen gjorde mig bara förvirrad.

" - There is a bull and he is hungry. And in the corner there is bread. And in Barcelona there was people outside the arena who hated the bullfights and they didn't eat meat... there name is Peter! Ant then they take the bull's tounge and bind it and make a pearcing. And the bull can't scream and he is very very hungry!"

HAHAHA!

(Ni kommer troligtvis inte förstå någonting av detta, men det är iallafall ett skämt som är oerhört skoj för de inblandade!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0