Strandlekar, sol bad och födelsedag!

Imorse upptäckte jag att det inte bara låg en unge och snosade i Jaimes sovrum, utan två. Jaimes kusin Lupita hade velat sova över här igårkväll så därför gjorde hon också det.

Jag fick förbereda frukost till barnen, men det roliga var att flickan bara åt en enda sorts frukost, om man nu kan kalla det frukost, varje morgon. Hon ville först ha ett glas vatten, sedan ett glas mjölk med Cola Cao, som påminner om O'Boj. Och till det kakor! Udda frukost för mig, men hon ville inte ha något annat. En söt start på dagen!

Pojken gjorde sina läxor, som tog sjukt lång tid, medans flickan ritade och lekte med mig.

Vid 12 tiden kom flickans pappa och hämtade upp oss alla tre och vi åkte till stranden där en massa andra kusiner och släktingar väntade. Jaime var inte på lekhumör som vanligt, men jag lyckades iallafall få honom att spela lite strandtennis och bada lite.


Vi försökte också borra ner fötterna i sanden så djupt som möjligt

Väl hemma igen fixade jag mat åt pojken, hängde upp alla blöta badkläder och väntade på att förldrarna skulle komma hem så vi kunde äta tillsammans.

Nu har jag äntligen fått en timmas fritid och jag ska starta skift nummer två nu. Hmm.. Undra vad det skiftet kommer innehålla?

Dessutom är det Jose Luis födelsedag idag så kanske blir det ett litet kalas av något slag? Man kan ju alltid hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0