Onsdag, dagen då inget gick som planerat

Dagen startade med att Jaimes skjuts till segellektionerna var nästan två timmar försen. Kvinnan som skulle hämta upp honom kom klockan 12:30 istället för 11:45. När han väl hade åkt så började jag utplåningen av mina huvuddjur igen. Jag får inte använda mer lusschampoo eftersom håret då kommer börja "brinna" och det vill jag ju inte. Istället sköljde jag håret med an blandning av vatten och vinäger. Det luktade inget vidare så jag stannade hemma hela förmiddagen. Jag vill ju inte sirekt gå ut bland folk och lukta surt.

Förmiddagen var alltså inte så händelserik utan jag gick mest omkring här hemma och pysslade. Skar upp melon, tvättade, läste osv...

Vid 5 tiden sköljde jag ur håret och gick en snabbsväng till stranden för att vila. Jag var nämligen astrött hela dagen eftersom jag inte kan sova om nätterna. När Rosana och Marta hjälpte mig att kamma ur djuren ur håret så satt jag nämligen väljdigt obekvämt och nu har jag väldigt ont i nacken. På nätterna värker det som värst så därför ligger jag vaken mesta delen av natten och är också trött när jag ska stiga upp på mornarna.

När jag var på stranden så ringde jag och försökte få tag på Rosana eftersom jag ska börja jobba klockan 6. Men klockan blev nästan 7 innan hon ringde upp mig och sa att de var påväg hemåt. Jag och Jaime skulle gå en sväng till hans kusiner på kvällen, men istället kom grannarna och bjöd in oss till deras pool, så planerna ändrades igen. Fram till 9 var jag där med pojken, Rafa, hans syster, föräldrar och kompisar. Trevligt, men jag hade planerat att gå ut med Caterina till en Jazzkonsert vid 9:30 så jag kollade nog på klockan lite väl mycket ibland.

När vi väl kom hem igen  så skulle jag springa in i duschen och fixa iordning mig, men när jag sprang uppför trappan så fick jag se att Rosana och hennes man såg lite väl uppklädda ut för att stanna hemma med Jaime. Mamman berättade att de hade blivit bjudna till en vännina på middag och att hon helt hade glömt bort mina planer för kvällen. Och vad ska jag göra när de står där uppklädda och allt? Bara att ringa och ställa in mina planer, men som kompensation fick jag hela helgen ledigt. Både fredag, lördag och söndag kväll. Skönt, men synd att det inte blev någon konsert igårkväll.

Kvällen spenderades istället med Jaime, kycklinggryta, ris och filmen Happy Feet på spanska. Hlet okej, men jag var sur hela kväller eftersom jag visste att jag kunde ha haft så mycket roligare. Hoppas de kommer ihåg att jag offrade MIN kväll för dem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0