Luskammning

Fy --- vad äckligt! Jag vill inte svära här, men det är svårt att undvika för tillfället. I morse klagade nämligen både jag och Jaime på att det kliade fruktansvärt mycket i håret. Rosana sa att det berodde på att vi har badat så mycket i klorerat vatten, men när hon kollade närmare på Jaime så upptäckte hon någonting annat.

Fy --- vad vidrigt!

Små svarta prickar i hela hårbotten. Det kryllade av dem och när hon kollade på mig också så sa hon att jag hade minst lika många! Så från 11 tiden imorse har jag suttit och kammat håret med en pytteliten kam. Problemet är bara att folk här har mycket tjockare hårstrån än mig, så kammen fångar inte upp de små djuren. (Vad hemskt det känns att veta att jag har husdjur i huvudet!) Istället måste jag sitta och fånga de små vidgriga prickarna med naglarna. Jag har nu suttit i snart två timmar och kammat, men jag kan inte få bort de som är i nacken eftersom jag inte ser någonting där. Fy!

När Rosana kommer hem får hon hjälpa mig att plocka djur.



Ursh, jag nästan gråter när jag tänker på det. Nu är lössen döda eftersom jag har använt ett speciellt schampoo, men för 3 timmar sedan levde de och hade ett helt litet samhälle i mitt hår!

Nu är det bara att fortsätta kamma tills alla lik är bort... Kan ta timmar det...

Buuuhhh!!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha jag tror du har min tunika på dej? Om de är den du fått låna v Rosana??? =)

2009-08-06 @ 21:18:20
Postat av: Svar Linda

HAHA! Ja det tror jag också. XD Den är skön att ha eftersom den inte äs så varm! Jag ska vara försiktig med den! =D

2009-08-07 @ 11:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0