Barnvakt och strandmys

Idag fick jag agera barnvakt från halv tio, då pojken vaknade, fram till ett tiden då mamman vaknade. Eftersom de var ute väldigt länge natten innan så ville de sova på morgonen och jag och Jaime fick underhålla oss själva. Tv:n hjälpte till och vi gick till en kiosk i närheten av huset och köpte en morgontidning till mormodern och en serietidning till Jaime.

När mamman vaknade så stack jag genast till tågstationen, mötte upp Grace som jag hade ringt till tidigare och frågat om hon ville med till stranden. Vi tog en drink i Jerez innan vi tog tåget till el Puerto och därefter en buss till stranden i Vista Hermosa.

Väl framme på stranden tog vi en strandpromenad, solade, badade och hamade slutligen på en av strandbarerna. Vi hade väldigt mycket att prata om eftersom vi inte har setts på två veckor och det händer mycket här på två veckor. Det är också väldigt befriande att ha någon som är i samma situation att prata med eftersom vi har mer eller mindre samma problem. Det är inte lika lätt att prata med människor som inte är aupairer eftersom de inte förstår vad det innebär. Befriande diskusioner har vi haft idag och allt känns lite lättare efter de diskusionerna. Tack Grace!

Vid niotiden vinkade jag hejdå till Grace som tog bussen in till centrum igen för att senare hoppa på tåget till Jerez.

Jag valde att ta strandpromenaden hem istället för bussen och på hemvägen fotade jag lite.










På hemvägen fick jag se solnedgången för första gången på stranden också. Vackert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0