Barbesök och strandpromenad i natten

I tisdagskväll mötte jag upp Caterina på bussen till Vista Hermosa Centre Comercial vid tio-tiden. Bussen var som vanligt sen och när jag stod och väntade så tog jag ett kort på platsen där jag tillbringar mycket tid med att vänta, vänta och vänta på att den alltid försenade bussen ska komma.



I Vista Hermosa fanns redan Melanie, en av de tyska au pairerna, och vi gick till en bar och pratade. Någon timme senare gick jag och Caterina vidare hem till ytterligare en tysk au pair som bor i Vista Hermosa. Hon var ensam hemma med barnen hon passar. Ungarna sov och eftersom föräldrarna hade åkt på en minisemester under fyra dagar så han hon fullt ansvar över dem. Hon berättade att hon börjar känna sig som deras mamman nu när det bara är hon och barnen ensamma i flera dagar.

Vi började också planera en weekendtripp till Portugal nästa helg, men när jag frågade Rosana om jag kunde få hela helgen ledig så sa hon att det inte passade den helgen eftersom hennes vänner från England kommer hit då och hon vill kunna gå ut med dem. Typiskt. Jag ska försöka övertala tjejerna att ta Portugalresan helgen därpå, men eftersom tjejen som har planerat det hela snart åker hem till Tyskland igen så tror jag inte att hon vill flytta fram datumet. =(

Hursomhelst, vi gick hemåt runt ett tiden och tog då strandpromenaden istället för att gå längs gatorna inne i staden. Det var mysigt, men lite läskigt eftersom allt var så mörkt, tyst och tomt. Under dagarna är det helt tvärtom. Mycket folk, varmt och hög ljudvolym. Det gillas mer!




På här bra bra blev bilden som jag tog på Rota, standen lite längre bort på stranden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0